Temat: „Na wiosennej łące”- zabawy ruchowe w formie opowieści ruchowej.
Zabawę prowadzimy w formie opowieści ruchowej czyli dziecko ilustruje ruchem treść czytanego przez rodzica opowiadania. Do zabawy można zaprosić rodzeństwo:
Krzyś nie mógł się doczekać nadejścia prawdziwej ,ciepłej wiosny. Postanowił wyjść na łąkę i jej poszukać. (Dzieci maszerują w różnych kierunkach).
Zobaczył kwitnące wierzby z żółtymi baziami delikatnie poruszające się na wietrze. (Naśladują poruszające się drzewa i ich szum). W oddali usłyszał śpiew ptaków. (Naśladują śpiew ptaków).
Nad łąką krążyły dwa bociany. (Biegają z szeroko rozłożonymi rękami.}
Potem brodziły po trawie, wysoko podnosząc swoje długie, czerwone nogi. Rozglądały
się w poszukiwaniu żabek. (Maszerują z wysokim unoszeniem kolan, rozglądają się na boki).
Co jakiś czas boćki zatrzymywały się, unosiły w górę dzioby i klekotały cichutko, aby nie spłoszyć żabek. (Cicho naśladują klekot bocianów).
Żabki jednak zauważyły niebezpieczeństwo i skakały w różnych kierunkach, aby się ukryć. (Naśladują żabie skoki).
W końcu znalazły bezpieczne schronienie w stawie ( dzieci naśladują pływanie)
Nawoływały się cichutko, aby nie zwrócić na siebie uwagi bociana, (Cicho kumkają).
Było ciepło i przyjemnie. Krzyś przeciągnął się, aby rozprostować kości. (Przeciągają się).
Nagle nad uchem usłyszał ciche bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową. (Naśladują brzęczenie pszczoły).
Chłopiec przestraszył się i zaczął uciekać, wymachując rękami.
(Biegają i wymachują rękami).
Nagle jego uwagę zwróciły białe kwiaty. Krzyś pochylił się i je powąchał. (Naśladują wąchanie kwiatów).
Od tego wąchania zakręciło go w nosie. (Kichają aaa… psik!).
„Nie muszę już dalej szukać wiosny- jest wszędzie dookoła” – pomyślał zadowolony i wrócił
do domu. (Maszerują, uśmiechając się do siebie).
Przyjemnej zabawy.
Opracowanie i zdjęcia przyrodnicze: Beata Sakowska