CO  WIEM  O  ZDROWYM  STYLU  ŻYCIA ?


1. Wysłuchanie wiersza: „Nasze zdrowie” B. Lewandowskiej. 

Doktor rybka niech nam powie 
Jak należy dbać o zdrowie! 
Kto chce prosty być jak trzcina, 
Gimnastyką dzień zaczyna!
Całe ciało myje co dzień 
Pod prysznicem, w czystej wodzie. 
Wie, że zęby białe czyste 
Lubią szczotkę i dentystę! 
Pije mleko, wie, że zdrowo 
Chrupać marchew na surowo. 
Kiedy kicha czysta chustka 
Dobrze mu zasłania usta. 
Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka 
Na obrazku bez zarazków. 
Rób tak samo, bo chcesz chyba 
Tak zdrowy być jak ryba.


Rozmowa kierowana pytaniami rodzica: „Co by było, gdybyśmy się nie myli?” Pogadanka na temat zdrowego styl życia, dbałości o zdrowe odżywianie:

  • Co to znaczy być zdrowym?
  • Co należy robić, aby być zdrowym?
  • Jak ty dbasz o swoje zdrowie?
  • Jakie przybory pomagają zachować czystość?
  • Co jeszcze ma wpływ na nasze zdrowie? (sport – aktywny wypoczynek – najlepiej na świeżym powietrzu).

2. „Poznaję własne ciało” – zabawy wg metody Weroniki Sherborne:

  • leżenie na plecach – „przyklejamy się” mocno do podłogi,
  • ślizganie się w kółko na plecach, na brzuchu,
  • czołganie się na brzuchu (na plecach) z wyciąganiem i zginaniem na przemian rąk i nóg,
  • siad prosty – rozcieranie i poklepywanie kolan, ud, łokci itp.,
  • marsz i bieg z wysokim unoszeniem kolan,
  • marsz na „sztywnych” nogach,
  • bieganie na „gumowych” nogach,
  • siad skulny podparty – uderzanie o podłogę stopami (szybko i wolno),
  • siad prosty rozwarty – dotykanie prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie,
  • zabawne miny,
  • leżenie tyłem i turlanie się.

3. Rodzic stosując metodę zdań niedokończonych zwraca się do dziecka:

  • najbardziej lubię jeść………………………………
  • posiłki zdrowe dla dzieci to……………………….
  • szkodliwe pożywienie to………………………….itp.

4. Sztuczka z mleka.                                                                                        Spróbujcie wykonać ją wspólnie z rodzicami: https://www.youtube.com/watch?v=egwubPAVR8s

Przypomnijcie sobie, jakie zwierzę daje mleko, jeśli nie pamiętacie to posłu-chajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=n-LmEiu-kZQ

5. Rozmowa dotycząca potrzeby dbania o zęby połączona z demonstracją ich prawidłowego szczotkowania:

  • jak nazywa się lekarz leczący zęby?
  • jak często należy myć zęby?
  • jak należy szczotkować zęby?
  • jak często należy chodzić do dentysty do kontroli zębów?

6. „Myj zęby”- piosenka do słuchania.                                                                A może spróbujecie zaśpiewać razem z Tridulkami, zaproście również rodziców do wspólnego śpiewania, wyklaskiwanie rytmu piosenki też będzie fajną zabawą, a jak jeszcze potraficie bawić się przy piosence, może zrobicie zdjęcia i prześlecie je do pani Iwonki.     https://www.youtube.com/watch?v=k4TenL0yWA4

7. „Co sprzyja zdrowiu?”- zabawa ruchowa z użyciem emblematów słoneczka i chmurki.

                                                                                                         Sygnalizowanie wybranej odpowiedzi określonym emblematem: dobra – słonko (wycinamy z żółtej kartki), zła – chmurka (z niebieskiej kartki).
a) Chętnie jem owoce i warzywa.
b) Dobrze jest słuchać głośnej muzyki.
c) Lubię się gimnastykować.
d) Jem dużo słodyczy.
e) Chętnie chodzę do dentysty.
f) Codziennie myję zęby.
g) Nie lubię się myć.
h) Chętnie chrupię chipsy i piję coca-colę.
i) Myję ręce po wyjściu z toalety.

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje