„Marcowa pogoda”– zabawa z gazetą: dziecko wykonuje polecenia rodzica

  • Gazeta to chmurka. Stoimy i lekko poruszamy gazetą, trzymając ją wysoko nad głową
  • Wieje wiatr. Machamy gazetą trzymając ją w jednej ręce
  • Zaczął padać deszcz. Trzymając gazetę w jednej ręce uderzamy w nią palcami drugiej ręki.
  • Gazeta to parasol. Z wysokim unoszeniem kolan maszerujemy po pokoju i jedną ręką trzymamy gazetę nad głową.
  • Napadało mnóstwo deszczu. Teraz gazety to kałuże. Kładziemy je na podłodze i wskakujemy do kałuży. Podskakujemy.
  • Deszcz przestał padać i świeci słońce. Gazeta staje się słońcem. Trzymamy ją oburącz, wysoko nad głową i wesoło podskakujemy z nogi na nogę po całym pokoju
  • Odkładamy gazety do pojemnika.

Wiersz „Marcowe słoneczko” Cz. Janczarski

„Jakie dziś jest niebo?

Błękitne, różowe…

Kto je tak maluje?

Słoneczko marcowe

Kapie z sopli woda i śnieg znika z łąki.

Słońce dzisiaj robi wiosenne porządki.”

Rodzic zadaje pytania dotyczące treści wiersza:

– Jakie było niebo?

– Kto je tak pomalował?

– Co się stało, gdy zaczęło świecić słońce?

– Co słońce robiło?

Narysuj obok mniejsze słoneczko i jeszcze mniejsze:

„Marcowe słoneczko”- praca plastyczna: odbijanie dłoni pomalowanej żółtą farbą a następnie wycinanie kształtu słońca. Zachęcamy do własnej kreatywnej twórczości.

Pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy

Pani Iwonka i pani Ala

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje