„Marcowa pogoda”– zabawa z gazetą: dziecko wykonuje polecenia rodzica
- Gazeta to chmurka. Stoimy i lekko poruszamy gazetą, trzymając ją wysoko nad głową
- Wieje wiatr. Machamy gazetą trzymając ją w jednej ręce
- Zaczął padać deszcz. Trzymając gazetę w jednej ręce uderzamy w nią palcami drugiej ręki.
- Gazeta to parasol. Z wysokim unoszeniem kolan maszerujemy po pokoju i jedną ręką trzymamy gazetę nad głową.
- Napadało mnóstwo deszczu. Teraz gazety to kałuże. Kładziemy je na podłodze i wskakujemy do kałuży. Podskakujemy.
- Deszcz przestał padać i świeci słońce. Gazeta staje się słońcem. Trzymamy ją oburącz, wysoko nad głową i wesoło podskakujemy z nogi na nogę po całym pokoju
- Odkładamy gazety do pojemnika.
Wiersz „Marcowe słoneczko” Cz. Janczarski
„Jakie dziś jest niebo?
Błękitne, różowe…
Kto je tak maluje?
Słoneczko marcowe
Kapie z sopli woda i śnieg znika z łąki.
Słońce dzisiaj robi wiosenne porządki.”
Rodzic zadaje pytania dotyczące treści wiersza:
– Jakie było niebo?
– Kto je tak pomalował?
– Co się stało, gdy zaczęło świecić słońce?
– Co słońce robiło?
Narysuj obok mniejsze słoneczko i jeszcze mniejsze:
„Marcowe słoneczko”- praca plastyczna: odbijanie dłoni pomalowanej żółtą farbą a następnie wycinanie kształtu słońca. Zachęcamy do własnej kreatywnej twórczości.
Pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy
Pani Iwonka i pani Ala