Dwudziestego drugiego marca w naszym przedszkolu odbył się Światowy Dzień Wody. Ten dzień miał na celu rozwijanie zainteresowań dzieci o otaczającym je świecie oraz rozbudzenie  poczucia odpowiedzialności za istniejące niewielkie zasoby wody pitnej; uświadomienie znaczenia wody dla życia i zdrowia ludzi, zwierząt i roślin. Dzieci z grup pierwszej i drugiej przyszły ubrane na niebiesko. Brały udział w zabawach umysłowych, muzycznych oraz badawczych. Wspólnie odkrywaliśmy tajemnice wody. Przedszkolaki ćwiczyły umiejętność wnioskowania o zjawiskach przyrodniczych na podstawie obserwacji i doświadczeń: Jaka jest woda? Czy coś w tej wodzie jest? Wsłuchiwały się w odgłosy wody i odgadywały poszczególne dźwięki (woda kapiąca z kranu, gotująca się w czajniku, napuszczana z kranu itp.) Postanowiliśmy połączyć zajęcia edukacyjne ze świetną zabawą. Dzieci poznały wędrówkę kropel wody i dowiedziały się skąd się bierze deszcz. W czasie tych zabaw bliżej przyjrzeliśmy się wodzie. Badaliśmy rozpuszczalność różnych substancji w wodzie oraz co pływa, a co tonie. Po tych ciekawych zajęciach wszystkie przedszkolaki już wiedzą, że woda jest niezbędnym źródłem życia i należy o nią dbać, a więc nie marnujmy WODY!

Przygotowały: J. Suchodoła, I. Zaniewska- Ciep, U. Michaluk

Opis galerii zdjęć: Na pierwszym zdjęciu dzieci dzieci siedzą w kole na dywanie i słuchają czytanej przez nauczyciela książki. Na kolejnych zdjęciach dzieci biorą udział w zabawie z parasolami. Następnie dzieci wsypują do wody różne dodatki sprawdzając czy rozpuszczają się one w wodzie. Na kolejnych zdjęciach wrzucają do wody elementy sprawdzając, które zatoną a które utrzymają się na powierzchni. Następnie dzieci barwią wodę na różne kolory i obserwują przenoszenie się barw po ręczniku papierowym. Na kolejnych zdjęciach dzieci tańczą w rytm muzyki. Następnie wszyscy obserwują panią Ulę demonstrującą proces powstawania deszczu z wykorzystaniem lodu i plastikowej pokrywy. Na kolejnych zdjęciach dzieci rysują krople na białej chuście animacyjnej a następnie układają rytmy według wielkości. Dzieci tańczą ze wstążeczkami i pozują do wspólnej fotografii. Na ostatnim zdjęciu dzieci kolorują w grupach dużą kroplę.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje