Podczas zajęć matematycznych w grupie dziewiątej wykorzystaliśmy robota Genibota. Zajęcia z tym robotem pomagają rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową i manualną dzieci, tym samym polepszają ich orientację przestrzenną. Dzieci uczą się planowania, przewidywania oraz rozumienia logiki zdarzeń. Genibot to niezwykle uniwersalny, wyposażony w wiele funkcji robot edukacyjny do nauki programowania. Otwiera dzieciom drzwi do świata nowoczesnej technologii w nurcie STEAM . Zachęca do eksperymentowania i poszukiwania kreatywnych rozwiązań. Praca z robotem to ogromne korzyści dla dziecka oraz świetna zabawa, która rozwija kompetencje takie jak: logiczne, algorytmiczne myślenie czy zadaniowe podejście do stawianych problemów. Jest to innowacyjny sposób programowania, niewymagający dostępu do sprzętu komputerowego. Ułożony przy pomocy kart do kodowania program pozwala wprowadzić robota w ruch i sprawić, żeby wykonał wybraną sekwencję poleceń. Dzieci układały karty do kodowania, następnie robot kodował komendy do wykonania , następnie dzieci wprowadzały robota w ruch, zmieniały barwę diod, programowały wydawanie dźwięków, a nawet sprawiały, że Genibot poruszał się po narysowanej linii. Bardzo chętnie podczas zajęć dzieci za pomocą Genibota tworzyły muzykę za pomocą zakodowanych nut na wybranych instrumentach muzycznych. Dzieci już potrafią zaprogramować drogę Genibota na macie i sprawia im to wielką frajdę.    

Opracowała: Emilia Bołtryk

Opis galerii zdjęć: Na zdjęciach 1 – 8 widzimy dzieci kodujące za pomocą kart do kodowania drogę dla  robota edukacyjnego Genibot.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje