Zajęcia z koła przyrodniczego w ramach projektu „Przedszkola bez barier”

Podczas zajęć z koła przyrodniczego przedszkolaki z wielkim zaangażowaniem prowadziły liczne obserwacje budzącej się do życia przyrody. W trakcie spacerów zamieniały się w prawdziwych badaczy. Szukały wiosennych kwiatów a także obserwowały krzewy i drzewa za pomocą lupy. Podczas zajęć terenowych dzieci zauważyły zmienną marcową pogodę i poznały powiedzenie w „Marcu jak w garncu”.

Z okazji Światowego Dnia Wody, przedszkolaki dowiedziały się jaką rolę pełni woda w przyrodzie oraz uczestniczyły w zabawach badawczych z jej udziałem. Stawiały pytania badawcze i szukały odpowiedzi podczas wykonywania eksperymentów, m.in.: „wędrująca woda” i „tęcza na talerzu”, „Co rozpuszcza się w wodzie?”,  „Co pływa a co tonie?”.

Przygotowała: Justyna Stawarz

Opis galerii zdjęć: Pięć pierwszych zdjęć przedstawia dzieci siedzący przy stoliku podczas wykonywania różnych eksperymentów. Cztery następne ukazują przedszkolaków podczas zabaw plastycznych – wyklejania kropelki wody. Siedem kolejnych zdjęć przedstawia dzieci podczas obserwacji terenowych z wykorzystaniem lupy.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje