22 marca obchodzony jest Dzień Wody. Z tej okazji grupa piąta, ubrana na niebiesko, podjęła szereg aktywności pozwalających za równo poszerzyć i usystematyzować wiedzę na temat wody, jak i świetnie się bawić. Dzieci brały udział w licznych zabawach dydaktycznych, zręcznościowych i ruchowych oraz ćwiczeniach oddechowych, a także korzystały z nowoczesnych technologii z robotem Codey Rockey. Temat wody „pochłonął” grupę tak bardzo, że również w kolejnych dniach poznawali tajniki wody jako miejsca życia dla ryb i innych stworzeń. Zapraszamy do zapoznania się z galerią zdjęć oraz filmikiem, na którym sześciolatki wypowiadają się na temat znaczenia wody w życiu człowieka: https://przedszkole5.hajnowka.pl/wp-content/uploads/2021/01/Grupa_V_o_wodzie.mp4

Przygotowały: Ewelina Kiprianiuk, Iwona Zaniewska-Ciep

Opis galerii: Zdjęcie nr 1 – dzieci siedzą w kole biorąc udział w pogadance na temat wody.
Zdjęcie nr 2 – dzieci biorą udział w zabawie metodą promyczkowego uszeregowania z wykorzystaniem ilustracji.
Zdjęcie nr 3 – dzieci biorą udział w zabawie ruchowej z szarfami.
Zdjęcie nr 4 – dzieci siedzą przed tablicą słuchając informacji o obiegu wody w przyrodzie.
Zdjęcie nr 5 – dzieci biorą udział w rzucaniu piłkami do celu – wiadra z wodą.
Zdjęcie nr 6 i 7 – dzieci biorą udział w zabawie oddechowej – robieniu bąbelków poprzez dmuchanie w słomki do miski z wodą.
Zdjęcie nr 8 – dzieci pozują do zdjęcia grupowego z kolorowymi parasolkami.
Zdjęcie nr 9 – dzieci w parach biorą udział w zabawie muzyczno-ruchowej z kolorowymi parasolkami.
Zdjęcie nr 10 – dzieci grają w kręgle z butelkami sensorycznymi.
Zdjęcia nr 11-14 – dzieci biorą udział w zabawie oddechowej ze słomkami i papierowymi kroplami wody.
Zdjęcie nr 15 – dzieci biorą udział w zabawie z robotem Codey Rocky
Zdjęcie nr 16 – dzieci przyczepiają do tablicy ilustracje przedstawiające do czego potrzebna jest woda.
Zdjęcie nr 17 – dzieci biorą udział w grze Memory z kropelkami.
Zdjęcie nr 18 – dziewczynka pozuje z odkrytą w grze Memory parą kropli.
Zdjęcie nr 19 – dzieci pozują do zdjęcia grupowego z kartami do Bingo.
Zdjęcie nr 20 – dzieci biorą udział w grze Bingo.
Zdjęcie nr 21 – dzieci poznają ryby mieszkające w rzekach.
Zdjęcie nr 22 i 23 – dzieci chodzą po ścieżce sensorycznej – rzece.
Zdjęcie nr 24 – chłopiec kopiuje wizerunek ryby przykładając obrazek i czystą kartkę do szyby.
Zdjęcie nr 25 – dziewczynka pozuje z książką „Moja mała encyklopedia WODA” przy tablicy przedstawiającej obrazki dzieci ze stworzeniami żyjącymi w rzekach.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje