Temat: „Na wiosennej łące”- zabawy ruchowe w formie opowieści ruchowej.

Zabawę prowadzimy w formie opowieści ruchowej czyli dziecko ilustruje ruchem treść czytanego przez rodzica opowiadania. Do zabawy można zaprosić rodzeństwo:

Krzyś nie mógł się doczekać nadejścia prawdziwej ,ciepłej wiosny. Postanowił wyjść  na łąkę i jej poszukać. (Dzieci maszerują w różnych kierunkach).

Zobaczył kwitnące wierzby z żółtymi baziami delikatnie  poruszające się na wietrze. (Naśladują poruszające się drzewa i ich szum). W oddali usłyszał śpiew ptaków. (Naśladują śpiew ptaków).

Nad łąką  krążyły dwa bociany. (Biegają  z szeroko rozłożonymi rękami.}

 Potem brodziły po trawie, wysoko podnosząc swoje długie, czerwone nogi. Rozglądały

się w poszukiwaniu żabek. (Maszerują z wysokim unoszeniem kolan, rozglądają się na boki).

 Co jakiś czas boćki zatrzymywały się, unosiły w górę dzioby i klekotały cichutko, aby nie spłoszyć żabek. (Cicho naśladują klekot bocianów).

Żabki jednak zauważyły niebezpieczeństwo i skakały w różnych kierunkach, aby się ukryć. (Naśladują żabie skoki).

 W końcu znalazły bezpieczne schronienie w stawie ( dzieci naśladują pływanie)

Nawoływały się cichutko, aby nie zwrócić na siebie uwagi bociana, (Cicho kumkają).

Było ciepło i przyjemnie. Krzyś przeciągnął się, aby rozprostować kości. (Przeciągają się).

Nagle nad uchem usłyszał ciche bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową. (Naśladują brzęczenie pszczoły).

 Chłopiec przestraszył się i zaczął uciekać, wymachując rękami.

(Biegają i wymachują rękami).

Nagle jego uwagę zwróciły białe kwiaty. Krzyś pochylił się i je powąchał. (Naśladują wąchanie kwiatów).

Od tego wąchania zakręciło go w nosie. (Kichają aaa… psik!).

„Nie muszę już dalej szukać wiosny- jest wszędzie dookoła” – pomyślał zadowolony i wrócił

do domu. (Maszerują, uśmiechając się do siebie).

Przyjemnej zabawy.                                                                

Opracowanie i zdjęcia przyrodnicze: Beata Sakowska

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje