Temat: Zwierzęta w gospodarstwie.

– poznanie zwierząt wiejskich, rozwijanie mowy i myślenia dziecka.

  1. „W zagrodzie Małgosi”-bajka ortofoniczna E. Michałowskiej:

Rodzic:  czyta dziecku tekst bajki.

Dziecko: powtarza odgłosy wydawane przez wymienione zwierzęta.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.

2. „ Na wiejskim podwórku”. – wysłuchanie treści wiersza S. Kraszewskiego.

Rodzic: czyta dziecku treść wiersza, pokazując zwierzęta na ilustracji.

Dziecko: słucha treści wiersza, przy drugiej i trzeciej zwrotce próbuje samodzielnie nazywać młode zwierząt.

Na podwórko dumne matki przyprowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Znalazło mamę każde dzieciątko.


3. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat treści wiersza:
– Gdzie rozgrywała się sytuacja przedstawiona w wierszu?
– Jakie zwierzęta występowały?
– Co przydarzyło się zwierzętom?
– Dlaczego pogubiły się dzieci?
– Jak myślicie, co czuły wtedy mamy?
– Jak skończyła się ta przygoda?
– Czy wszystkie mamy znalazły dzieci?

4. „Koniki” – zabawa ruchowa do piosenki:
Koniki – YouTube

Ruchy wykonywane do słów piosenki „ Koniki”.

Noga goni nogę
Bujają koniki
Stukają kopytka
W rytm muzyki
Jedna noga tupie: tup, tup, tup
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
Konik skacze sobie: hop, hop, hop
Koniku w drogę! Wioooooooooooo!

Życzę udanej zabawy. 🙂

Przygotowała: Emilia Bołtryk.

Źródła: bliżejprzedszkola.pl

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje