Temat: „ Wielkanocne kolory”- aktywne  słuchanie wiersza Doroty Gellner.

-Rozwijanie umiejętności uważnego  słuchania i wypowiadania się na temat utworu literackiego

  • ,, Piórko” – ćwiczenia oddechowe

Rodzic przygotowuje kolorowe piórko (dziecko może wykonać je samo z kartki papieru), wspólnie z dzieckiem próbuje:

 -zdmuchnąć piórko z różnych części ciała

– utrzymuje piórko w powietrzu jak długo się da

– dmucha na piórko w różnych kierunkach i z różnych miejsc

  • Rodzic czyta wiersz dziecku.

Dorota Gellner

Wielkanocne kolory

Na  wielkanocnym stole

Kolor się miesza z kolorem

Śmieja się z każdej strony

Owsa wstążeczki zielone

Bazie, srebrne jak deszczyk…

I co jeszcze?

Złoty dzwonek baranka

I tysiąc różnych kolorów

Na świątecznych pisankach!!!

Analiza treści wiersza wspólnie z rodzicem.

Rodzic pyta dziecko:

Co się znajduje na stole?

Dlaczego świąteczny stół jest kolorowy?

Jakich kolorów jest najwięcej?

Jaki kolor mają pisanki?

Policz wszystkie pisanki.

Jak wygląda świąteczny stół w naszym domu?

Co lubisz jeść podczas świąt?

Można dziecku zaproponować, aby zaprojektowało za pomocą kredek, jak będą wyglądały jego świąteczne pisanki, w jakich będą kolorach.

  • ,,Kolorowe pisanki”- zabawa zręcznościowa

Rodzic przygotowuje 2 kolorowe pisanki i umieszcza je na łyżeczce. Dziecko i rodzic próbują donieść jajko do stołu w salonie.( Pisanki mogą być drewniane lub plastikowe).

Przygotowała: Irena Wierzbowicz

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje