Temat: „Gospodarz i jego zwierzęta”- zajęcia ruchowe: ćwiczenia kształtujące wyobraźnię.

1. Rozgrzewka

a) marsz po obwodzie koła: na palcach, na piętach i na całych stopach

b) „koniki”- zabawa bieżna. Dziecko naśladuje poruszanie się konia: bieg truchtem, galopem w różnych kierunkach

c) „kurki grzebią w ziemi”- ćwiczenia równowagi: dziecko zatrzymuje się, stoi na jednej nodze, a drugą nogą naśladuje jak koń grzebie w ziemi – przeciąganie wolnej stopy po podłodze.

d) „kaczuszki w wodzie”– ćwiczenia zręczności: dziecko kładzie się na brzuchu, łapie się za stopy i tworzy „kołyskę”. Porusza się w przód i w tył.

2. Część główna zajęć:

a) „Zwierzęta”- zabawa ruchowa rozwijająca reakcję na sygnał słowny

Rodzic podaje kolory zwierząt mieszkających w gospodarstwie, a dziecko musi dopasować kolor do koloru sierści zwierzęcia i naśladować jego chód bądź zachowanie, np.

 – czarna w białe łaty – (dziecko zgaduje, że to krowę i naśladuje ją)

– biała i puszysta – owca

– biała, gładka, ma brodę i rogi – koza

– żółte małe i dziobią ziarenka – kurczaki

– kolorowy i nosi korale na szyi – indyk

– czarne, białe i pstrokate, lubią się łasić – koty

– różowe i kwiczą – świnki

– czarne, brązowe, białe, mają grzywę i ogon – konie

b) „Pora karmienia zwierząt”: na środku pokoju rodzic wykłada butelki z wodą, mleko; coś zielonego symbolizującego trawę, coś żółtego symbolizującego paszę, ziarno, itd. W rogach dywanu rodzic ustawia cztery pudełka- miejsca posiłku: kury, krowy, psa, kota. Rodzic podaje hasło: np. KURA a dziecko bierze ze środka dywanu odpowiednie jedzenie i zanosi do odpowiedniego pudełka. Zabawa kończy się, gdy dziecko prawidłowo nakarmi wszystkie zwierzęta.

c) „Zwierzęta rysowane stopą”: dziecko pobiera jeden pisak i jedną kartkę z narysowanymi kształtami zwierząt mieszkających w gospodarstwie. Kartkę kładziemy na podłodze, a palcami stopy chwytamy pisak i stopą rysujemy po śladzie kształty zwierząt. Dwa kształty rysujemy prawą nogą, dwa lewą nogą.

3. Część końcowa:

„Masażyk relaksacyjny”: rodzic przygotowuje materiały otrzymane od zwierząt wiejskich, np.: kłębek wełny, piórko, jajko, itp. Dziecko dotyka, opisuje wrażenia. Rodzic masuje dziecko kolejno przygotowanymi rzeczami.

Pomoc do zabawy „Zwierzęta rysowane stopą”:

Przygotowała: Iwona Zaniewska- Ciep

Dla dzieci żądnych wrażeń proponuję jeszcze filmik z zabawami ruchowymi: Zabawy ruchowe dla dzieci – odcinek 1 – YouTube

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje