Temat: „Po co hodujemy zwierzęta?”- rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji i wiersza E. Stadtmuller „Śniadanie”.

  1. Oglądanie ilustracji przedstawiającej wiejskie podwórko. Wskazywanie i nazywanie zwierząt. Dzielenie nazw zwierząt na sylaby, wyodrębnianie pierwszej głoski.

2. Słuchanie wiersza E. Stadtmuller „Śniadanie”

Jedźmy na wieś – daję słowo, że tam można podjeść zdrowo.

Już od rana białą rzeką wyśmienite płynie mleko.

Płynie do nas wprost od krowy, serek z niego będzie zdrowy.

Kura chwali się od rana: – Zniosłam jajko, proszę pana!

Proszę spojrzeć – to nie bajka. Wprost od kury są te jajka!

Jeszcze tylko kromka chleba i do szczęścia nic nie trzeba.

Rozmowa na temat wiersza: Dlaczego autor wiersza zachęca do wyjazdu na wieś?  Czym chwaliła się kura? Jakie jeszcze inne zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku? (pomoc: ilustracja)

3. Określanie znaczenia zwierząt dla człowieka: Jak myślisz, po co ludzie hodują zwierzęta (np. kury, gęsi, kaczki, konie)? – rodzic uzupełnia wypowiedzi dziecka; zwraca uwagę na konieczność opiekowania się zwierzętami.

4. Ćwiczenia graficzne- rozpoznawanie pochodzenia wybranych produktów i sposobów ich wykorzystania:

a) Kreślenie ołówkiem po linii od zwierzęcia do produktu, kolorowanie zwierząt.

b) Co możemy zrobić z mleka?: wycinanie produktów z dołu kartki. Na drugiej kartce rysowanie butelki, kartonu z mlekiem. Przyklejanie wokół narysowanego mleka wyciętych produktów.

5. „Zwierzęta”- zabawa ruchowo- naśladowcza: rodzic podaje nazwy zwierząt mieszkające w gospodarstwie a dziecko naśladuje ich chód, zachowanie, odgłosy.

Przygotowała: Iwona Zaniewska- Ciep

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje