• „Jakie znasz pojazdy?”- swobodne wypowiedzi dziecka.
  • „Ułóż pojazd”- składanie obrazka z kilku części. Ilustracje potnij na 6 różnych części a potem ułóż.


  • „W powietrzu, na ziemi, na wodzie”- rozmowa kierowana. Rozpoznawanie i nazywanie pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych.„Czego nie ma?”- zabawa dydaktyczna rozwijająca uwagę i spostrzegawczość:

Można obejrzeć filmik: https://www.youtube.com/watch?v=h3D6xu7pr3k

  • „Czego nie ma?”- zabawa dydaktyczna rozwijająca uwagę i spostrzegawczość:

Rodzic rozkłada przed dzieckiem kilka zabawek- pojazdów. Przez chwilę dziecko przygląda się przedmiotom i stara się je zapamiętać. Rodzic prosi, aby dziecko zamknęło oczy, zabiera jedną zabawkę i pyta czego nie ma?

  • „Ziemia, powietrze, woda”- zabawa ruchowo- naśladowcza:

Rodzic podaje hasło: ziemia- dziecko porusza się jak samochód udając rekoma, że kręci kierownicą; na hasło: powietrze- dziecko porusza się jak samolot (ręce rozłożone na boki); na hasło: woda- dziecko naśladuje łódź (siad prosty, huśtanie się na boki).

  • „Jaki dźwięk wydaje…”- zabawa ortofoniczna: ćwiczenie narządów mowy. Dziecko naśladuje za rodzicem odgłosy pojazdów: pociąg (puf- puf- puf), samolot (szz, szz, szz); samochód (wrr, wrr, wrr), motor (zzz, zzz), itp…
  • „ Co tak brzmi?”- ćwiczenia słuchowe: zgadywanie odgłosy pojazdów nie patrząc w ekran: https://www.youtube.com/watch?v=Ahp8oBOvu2M
  • „Bezpieczna jazda na rowerze”- rozmowa połączona z ćwiczeniami grafomotorycznymi. Wyjaśnienie dziecku, że kask i ochraniacze na kolana zapewniają bezpieczną jazdę na rowerze. Dziecko oglada ilustracje rowerów i określa, który rower jest przyporządkowany danemu dziecku (Karty Pracy, cz. 4, str. 18).
  • Wyjście na dwór- nauka jazdy na dwukołowym rowerze.

Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje