ZERO, CZYLI NIC – WPROWADZENIE CYFRY ZERO
1.Posłuchacie wiersza J. Brzechwy
Zero
Toczyło się po drodze:
„Z drogi, gdy ja przechodzę!
Ja jestem sto tysięcy,
A może jeszcze więcej”.
Folgując swej naturze,
Wołało: „Jestem duże!”
Pyszniło się przed światem,
Że takie jest pękate.
Mówili wszyscy z cicha:
„Ma brzuch, a brzuch to pycha”.
I później się dopiero
Spostrzegli, że to zero.
– O czym jest ten wiersz?
– Co robiło zero? Jak się zachowywało zero?
– Jak wygląda zero?
Wymień rzeczy, których nie ma w Twoim pokoju, czyli est ich zero!
2. Zabawa na przeliczanie.
Rodzic kładzie na stole pudełko z kilkoma zabawkami. Prosi dziecko o ich wyjęcie i przeliczenie. Dziecko mówi, ile jest zabawek. Następnie prosi dziecko, aby zabrał jedną zabawkę. Pyta, ile teraz zostało. Następnie prosi o zabranie kolejnej zabawki, pyta, ile zostało. I tak dalej, aż zostanie jedna zabawka. Rodzic prosi o zabranie ostatniej i pyta, ile zostało zabawek na stole – zero, czyli nic.
3. Nauka pisania cyfry 0
Napisz pacem po ekranie.
Teraz napisz cyfrę zero – 0:
– w powietrzu,
– palcem na dywanie ,
– na plecach rodzica,
4. Zabawa ruchowa naśladowacza.
Pobawcie się w domowe porządki.
– ruchami kolistymi, myjemy okna,
– ruchami kolistymi ścieramy kurze,
– ruchami kolistymi pastujemy podłogę,
– ruchami kolistymi w powietrzu nasladyjemy pracę bębna w pralce itp.
Pokoloruj według własnego pomysłu!
Napisz po śladzie!
5. Wykonanie pracy plastycznej
Dziecko otrzymuje kartkę z narysowaną dużą cyfrą 0. Proszę coś dorysować, aby powstał ładny obrazek. Następnie wyklej obrazek plasteliną, krepiną, lub innym dowolnym materiałem plastycznym .
Obrysuj mazakiem kontur ukrytej cyfry 0.
6. Plansze utrwalające poznane cyfry.
Pokoloruj!
Życzę owocnej nauki!
Pani Asia