1.Ślimak i ślimaczek” – ćwiczenia słownikowe.                                                                   

Wzbogacanie słownictwa o zdrobnienia, zgrubienia. Rodzic mówi: duży, wielki … (dziecko dopowiada) ślimak; maleńki (dziecko dopowiada)… ślimaczek itp.                             

Rodzic na zmianę z dzieckiem podają różne nazwy zwierząt, a potem dopowiadają zdrobnienia lub zgrubienia.

2.„ Sprawne paluszki” – naśladowanie, dwoma palcami ruchu cięcia nożyczek.

3.Zielona trawa” – samodzielne cięcie zielonego papieru lub bibułki nożyczkami, bez oznaczonej linii cięcia, trawkę zostawiamy do dekoracji pracy plastycznej.

4.„Ślimak i gąsienica”- zabawy i ćwiczenia gimnastyczne.

Rodzic i dziecko łączą się w parę i siadają twarzami do siebie w siadzie skrzyżnym:             

– przybijają piątki na zmianę prawymi dłońmi, następnie lewymi, (po 5 razy)  

                         – ćwiczenie jak wyżej tylko stopami,                                                

– ćwiczenie jak wyżej tylko oboje leżą na brzuchach twarzami do siebie i ćwiczą ramiona, ( zwrócić uwagę, żeby podczas ćwiczenia nie podpierać się na łokciach),     

                                                                                               – w leżeniu na plecach stopami do siebie stopy dziecka oparte o stopy rodzica ruchy nóg jak przy jeździe rowerem,                     

                       – w siadzie rozkrocznym twarzą do siebie stopy oparte o stopy, chwyt za ręce, rodzic odchyla się do tyłu pociągając za sobą dziecko, które wykonuje skłon tułowia w przód i zmiana ról ( powtarzamy po 4 razy),      

          – w siadzie prostym stopami do siebie stopy oparte podeszwowo, ramiona w górze, wykonują skłon tułowia w przód z wydechem, wyprost tułowia z wdechem.                                                                                                                                                                                                                                      

5.  Gąsienice i motyle”- zabawa bieżna.                                                                                                                                                              

Dziecko z rodzicem swobodnie biegają po pokoju naśladując fruwanie motyli, a na hasło „gąsienice” kładą się na brzuchu z rękoma wzdłuż tułowia i głową uniesioną do góry. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.  

6.„Dzielne ślimaki”  – piosenka do słuchania.https://www.youtube.com/watch?v=ps8HvMiEMsc

7.„Ślimak” – kolorowanie według podanego kodu – rozwijanie koordynacji oko   – ręka. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 13 cz.4

8. Taniec kwiatów” – utrwalenie poznanej wczoraj improwizacji ruchowo – tanecznej przy muzyce P. Czajkowskiego „Walc kwiatów”:     

           https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc                    

                                                                                                                                   

Dziecko i rodzic  biorą chusteczki, które trzymają ukryte w zaciśniętej dłoni i kucają naprzeciw siebie.                                                                                                    

Propozycja układu tanecznego przy muzyce:

– dzieci i rodzic powoli wstają,

                                                                                                                  – unoszą do góry ręce z rozłożonymi chusteczkami i machają nimi,

                                                        – tworzą kółeczko trzymając się za chusteczki,

                                                                                                    – poruszają się w kółeczku oraz w przód i w tył,

                                                                                – zatrzymują się i obracają wokół własnej osi, machając chusteczkami na wysokości kolan potem nad głową.                                                                                             

9.       Spacer na łąkę – prowadzenie obserwacji z wykorzystaniem lupy, zabawy tropiące, słuchanie ciszy, głosów łąki, obserwacja, co przypełzło/przyleciało na rozłożony na trawie, fragment białej tkaniny (chusteczki);              

                                                                       

Jeśli po drodze na łąkę napotkacie mrowisko to połóżcie na nim chusteczkę na kilka minut, a potem ją powąchajcie. Niech dziecko odgadnie co przypomina mu ten zapach.

A jeśli pogoda nie dopisze to przełóżcie spacer na inny dzień i wspólnie obejrzyjcie film pt. „Łąka – rośliny i zwierzęta”.
·                 https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje