1.„Ślimak i ślimaczek” – ćwiczenia słownikowe.
Wzbogacanie słownictwa o zdrobnienia, zgrubienia. Rodzic mówi: duży, wielki … (dziecko dopowiada) ślimak; maleńki (dziecko dopowiada)… ślimaczek itp.
Rodzic na zmianę z dzieckiem podają różne nazwy zwierząt, a potem dopowiadają zdrobnienia lub zgrubienia.
2.„ Sprawne paluszki” – naśladowanie, dwoma palcami ruchu cięcia nożyczek.
3.„Zielona trawa” – samodzielne cięcie zielonego papieru lub bibułki nożyczkami, bez oznaczonej linii cięcia, trawkę zostawiamy do dekoracji pracy plastycznej.
4.„Ślimak i gąsienica”- zabawy i ćwiczenia gimnastyczne.
Rodzic i dziecko łączą się w parę i siadają twarzami do siebie w siadzie skrzyżnym:
– przybijają piątki na zmianę prawymi dłońmi, następnie lewymi, (po 5 razy)
– ćwiczenie jak wyżej tylko stopami,
– ćwiczenie jak wyżej tylko oboje leżą na brzuchach twarzami do siebie i ćwiczą ramiona, ( zwrócić uwagę, żeby podczas ćwiczenia nie podpierać się na łokciach),
– w leżeniu na plecach stopami do siebie stopy dziecka oparte o stopy rodzica ruchy nóg jak przy jeździe rowerem,
– w siadzie rozkrocznym twarzą do siebie stopy oparte o stopy, chwyt za ręce, rodzic odchyla się do tyłu pociągając za sobą dziecko, które wykonuje skłon tułowia w przód i zmiana ról ( powtarzamy po 4 razy),
– w siadzie prostym stopami do siebie stopy oparte podeszwowo, ramiona w górze, wykonują skłon tułowia w przód z wydechem, wyprost tułowia z wdechem.
5. „ Gąsienice i motyle”- zabawa bieżna.
Dziecko z rodzicem swobodnie biegają po pokoju naśladując fruwanie motyli, a na hasło „gąsienice” kładą się na brzuchu z rękoma wzdłuż tułowia i głową uniesioną do góry. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.
6.„Dzielne ślimaki” – piosenka do słuchania.https://www.youtube.com/watch?v=ps8HvMiEMsc
7.„Ślimak” – kolorowanie według podanego kodu – rozwijanie koordynacji oko – ręka. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 13 cz.4
8.„ Taniec kwiatów” – utrwalenie poznanej wczoraj improwizacji ruchowo – tanecznej przy muzyce P. Czajkowskiego „Walc kwiatów”:
https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc
Dziecko i rodzic biorą chusteczki, które trzymają ukryte w zaciśniętej dłoni i kucają naprzeciw siebie.
Propozycja układu tanecznego przy muzyce:
– dzieci i rodzic powoli wstają,
– unoszą do góry ręce z rozłożonymi chusteczkami i machają nimi,
– tworzą kółeczko trzymając się za chusteczki,
– poruszają się w kółeczku oraz w przód i w tył,
– zatrzymują się i obracają wokół własnej osi, machając chusteczkami na wysokości kolan potem nad głową.
9. Spacer na łąkę – prowadzenie obserwacji z wykorzystaniem lupy, zabawy tropiące, słuchanie ciszy, głosów łąki, obserwacja, co przypełzło/przyleciało na rozłożony na trawie, fragment białej tkaniny (chusteczki);
Jeśli po drodze na łąkę napotkacie mrowisko to połóżcie na nim chusteczkę na kilka minut, a potem ją powąchajcie. Niech dziecko odgadnie co przypomina mu ten zapach.
A jeśli pogoda nie dopisze to przełóżcie spacer na inny dzień i wspólnie obejrzyjcie film pt. „Łąka – rośliny i zwierzęta”.
· https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4
Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka