KORZYSTANIE Z TOALETY W CZYŚCIOCHOWYM PRZEDSZKOLU

• Wydalanie to naturalny proces zachodzący w naszym organizmie.

• Na przełomie przedszkola i szkoły podstawowej dzieci często fascynują się wszelkimi „obrzydliwościami”. Jest to naturalny sposób dziecka na oswojenie z własną fizjologią.

• Warto od małego uczyć dbania o porządek w toalecie (zachęcać do samodzielności dostosowanej do rozwoju). Po załatwieniu się dziecko w wieku przedszkolnym powinno starać się samodzielnie podetrzeć, opuścić klapę, spuścić wodę, umyć i osuszyć ręce.

• Trzeba pamiętać, że umiejętność właściwego korzystanie z papieru toaletowego łączy się z umiejętnościami manualnymi dziecka na danym etapie rozwoju. Młodsze dzieci, które mają jeszcze problem ze składaniem papieru, mogą użyć nawilżonego papieru toaletowego, który jest w pojedynczych listkach.

• Mycie rąk po pobycie w toalecie jest ważną czynnością nawykową. Co drugi mężczyzna i co czwarta kobieta wciąż zapomina o umyciu rąk po skorzystaniu z toalety!

• Skuteczne mycie rąk to przede wszystkim technika i czas. WHO zaleca, żeby proces mycia rąk trwał przynajmniej 40 sekund. Czystości rąk poświęciliśmy osobny scenariusz.

• W naszej kulturze, korzystanie z papieru toaletowego jest czymś oczywistym, jednakaż 2/3 ludzi na świecie nie używa papieru toaletowego, tylko myje pupę i krocze.

• Ucząc najmłodszych korzystania z toalety, warto zwrócić uwagę na wątek ekologiczny. Jeśli na spłuczce są 2 guziki, to mniejszy oznacza mniejsze zużycie wody, dlatego używamy go do spuszczenia wody po sikaniu.

• Do toalety w Polsce nie wolno wyrzucać nic poza papierem toaletowym (nawet resztek zupy czy nitki dentystycznej).

• Korzystając z toalety w miejscu publicznym staramy się nie dotykać wyposażenia toalety. Po umyciu rąk z użyciem mydła, można posłużyć się papierowym ręcznikiem do zakręcenia wody i otwarcia drzwi. Ręcznik ograniczy kontakt z drobnoustrojami.

• Dzieci w wieku przedszkolnym z publicznych toalet powinny korzystać wyłącznie pod opieką dorosłego.

Dołączam materiały przygotowane dla rodziców przez ROSSMANN z Programu CZYŚCIOCHOWE PRZEDSZKOLE.

Poznacie zabawną historię Kota Pupika i Papierusa Drugiego. Zachęcam również do wykonania Syfonu z plastikowej butelki – instrukcja na końcu. Miłej zabawy.

Pani Ala i pani Ania

Materiały-dla-rodziców-korzystanie-z-toalety

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje