- „Co to jest zdrowie?”- próba odpowiedzi na pytanie. Pytania pomocnicze: Co ci się kojarzy ze zdrowiem? Jak dbasz o zdrowie?
- „ Labirynt”- ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej: pomagamy chłopcu znaleźć drogę do lekarza (Karty Pracy str. 47).
- „Pani doktor i chłopiec”- wypowiedzi na temat obrazka (Karty Pracy str. 48). Dziecko opowiada o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach podczas choroby i wizyt lekarskich. Rodzic zwraca uwagę na przezwyciężanie lęku przed wizytą lekarską i poddanie się badaniu, szczepieniu, leczeniu.
Zapoznanie dziecka ze znaczeniami słów: internista (lekarz pierwszego kontaktu), laryngolog (bada słuch i gardło), okulista (bada wzrok), chirurg (operuje), kardiolog (bada serce). Przypomnienie numerów alarmowych: 112, 997, 998, 999.
- „ Laryngolog”- ćwiczenia słuchowe: rodzic kładzie na stole różne przedmioty (pęk kluczy, monety, blaszane pokrywki, łyżeczkę ze szklanką, kartkę papieru do gniecenia lub rwania). Dziecko ogląda te przedmioty, dotyka i wydobywa z nich dźwięk. Zapamietuje te dźwięki. Dziecko staje daleko od stołu, np. przy oknie, odwraca się a rodzic wydobywa dźwięk. Dziecko zgaduje co to był za dźwięk.
- Zabawa ruchowo- naśladowcza „Jestem chory- jestem zdrowy” z elementem pantomimy: dziecko naśladuje polecenia za pomocą ruchów ciała, gestów i mimiki.
- „Okulista”- wykonanie planszy do badania wzroku:
Rodzic rysuje zarys różnych symboli (mogą to być figury geometryczne) a dziecko zapełnia kontury czarną kredką. Planszę wieszamy na ścianie i odchodzimy jak najdalej od niej. Dziecko zakrywa jedno oko a rodzic wskazuje symbol. Po odgadnięciu pięciu symboli zmiana oka. Potem zmiana ról.
Przykładowa plansza:
Miłej zabawy! Pani Iwonka i Pani Ala