• „Mowa zwierząt” – ćwiczenia ortofoniczne.                                     Rodzic kolejno mówi fragment, który dziecko powtarza, jak echo.

Po podwórku chodzi zwierz, jak on mówi, to my też:

Krowa – muu (dziecko powtarza: muu)

Koza – mee (dziecko powtarza: mee)

Indyk – gul (dziecko powtarza: gul)

Gąska – gę (dziecko powtarza: gę)

Świnka – kwi (dziecko powtarza: kwi)

Kaczka – kwa (dziecko powtarza: kwa)

Owca – bee (dziecko powtarza: bee)

Burek – hau, hau, cicho tam (dziecko powtarzają: hau, hau, cicho tam)

  • „Piórka kaczki” – ćwiczenia oddechowe.                                     Dziecko z rodzicem przedmuchują do siebie nawzajem piórko, a następnie  indywidualnie starają  się utrzymać piórko w powietrzu, jak najdłużej.
  •  „Żółta kaczuszka” – malowanie farbą plakatową.                         Dziecko maluje farbą plakatową w różnych odcieniach żółci, używając pędzli (jeśli nie ma farb, można malować kredkami).

Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 45 cz. 3

Można również wykonać kaczuszkę wg własnego pomysłu i przesłać zdjęcie do Pani Iwonki, prace bardzo mile widziane (dla chętnych).

  • „Kaczka” – zabawa ruchowa przy słowach rymowanki.

Ścieżyną, drożyną idzie kaczka,                                                                                       

sama jedna nieboraczka,                                                                                            

gdyby jeszcze jedna szła                                                                                                       

nie byłaby para zła.                                                                                                      

Rodzic daje dziecku żółtą opaskę (kaczka) i przy słowach:                                  – ścieżyną, drożyną idzie kaczka sama jedna nieboraczka – dziecko swobodnie, samo spaceruje po pokoju, a przy słowach:                    – gdyby jeszcze jedna szła nie byłaby para zła dziecko – łączy się w parę z rodzicem i spacerują razem.

  • „O jakim zwierzęciu mówię?” – zabawa dydaktyczna rozwijająca uwagę i myślenie.                                                                                           Do zabawy potrzebne są obrazki przedstawiające zwierzęta lub zwierzęta – zabawki. Rodzic podaje cechy zwierzęcia, które jest przykryte tkaniną. Gdy dziecko poda nazwę zwierzęcia, rodzic sprawdza, czy dziecko podało właściwą nazwę (role można zmieniać).
  •  „Kaczki „- połącz w pary i pokoloruj takie same. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 44 cz.3

Piosenki o kaczuszkach do dowolnego wykorzystania:

      https://www.youtube.com/watch?v=lZX64po1bpY   – Kaczuszki

      https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94  – Mini Disko – Kaczuszki

      https://www.youtube.com/watch?v=HOd19BjBjhg   – Idą kaczuszki                                

                    Śliczne kaczątko – śmieszne filmy kaczki. 

  • https://www.youtube.com/watch?v=7PpgQI8-Z_o

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje