Temat: ,,Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku”- rysunek uzupełniony wycinanką. Rozwijanie sprawności manualnej oraz wyobraźni twórczej dzieci.
- ,,Dokończ zdanie”- zabawa
Dziecko kończy zdanie nawiązujące do jego ulubionej formy ruchu : Najbardziej lubię poruszać się podczas …
- ,,Poruszamy się” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
Dziecko naśladuje jazdę na rowerze, hulajnodze, skakanie na skakance, pływanie, grę w
piłkę…
- Rozmowa na temat czynnego wypoczynku:
– Jak lubisz odpoczywać?
– Czy zdrowo jest siedzieć cały dzień przed komputerem, czy – bawić się na podwórku?
Jakie zabawy ruchowe lubisz?
– Czy zdrowo jest się poruszać? Dlaczego?
4. Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy
– Udostępnienie dzieciom materiałów tj. kartki z bloku technicznego, kredki, nożyczki, klej, papier kolorowy.
– Postarajcie się połączyć rysunek z wycinanką ( np. większe elementy możecie wyciąć z kolorowego papieru a mniejsze narysować kredką).
– Wykonanie prac przez dzieci.
– Omówienie pracy przez autorów. ( Opowiadają o swojej formie czynnego odpoczynku, przedstawionego w pracy).
– Porządkowanie miejsca pracy.
5. ,, Po wąskiej dróżce”- zabawa z elementem równowagi.
Przybory: dwie liny lub dwie skakanki, kilka klocków lub inne jakieś zabawki. Układamy dwie skakanki równolegle do siebie w odstępie 20 cm. Na dróżce rozłożone drobne przedmioty: klocki …
Na polecenie dziecko przechodzi po dróżce , omijając przedmioty.
Opracowała: B. Dmitruk