Temat: W wiejskiej zagrodzie – zabawy matematyczne.

Cele zajęć:

kształtowanie umiejętności klasyfikowania, poznawanie zwierząt dorosłych i młodych, doskonalenie liczenia w zakresie dostępnym dziecku, utrwalanie nazw zwierząt domowych.

Potrzebne będą:

– rysunek kury,

– papierowe ziarenka,

– słomka do napojów

*Posłuchajcie  uważnie wiersza, który przeczyta Wam mama pt:„Na wiejskim podwórku”-
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadziła swoje dzieciątko!
Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz zrobić mamy?”

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Znalazło mamę każde dzieciątko!

* Wymieniajcie jeszcze raz nazwy zwierząt występujące w wierszu (róbcie to powoli), a dzieci niech liczą na swoich paluszkach. Jeśli dysponujecie książką  o zwierzętach domowych, poproście dzieci o policzenie tychże zwierząt.

*Ciekawa jestem czy wiecie , gdzie mieszkają zwierzęta?  Poniżej przedstawiam wam film o małym piesku. Ciekawe czy znajdzie swój dom? https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

*”Karmimy kurki”- ćwiczenia oddechowe usprawniające aparat mowy.
 Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury (można narysować kontur, a dziecko pokoloruje lub wydrukować z załącznika).

*Spróbujcie naśladować poruszające się  „Koniki”, do której melodię znajdziemy Tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA

Noga goni nogę 
Bujają koniki 
Stukają kopytka 
W rytm muzyki 
Jedna noga tupie: tup, tup, tup 
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk 
Konik skacze sobie: hop, hop, hop 
Koniku w drogę! Wioooooooooooo! 

*Gdyby okazało się , że dzieci mają w swoich zasobach zabawek modele zwierząt domowych,  niech się pobawią w farmę.

Życzę Wam miłej zabawy!

Opracowała: Lucyna Stawarz

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje