Temat: „Mucha wyszła”- wprowadzenie nowej zabawy ruchowej z elementem kodowania.

– zapoznanie z zasadami nowej zabawy ruchowej;

– odczytywanie, rozumienie symboli i znaków;

– doskonalenie umiejętności określania kierunków.

1. Słuchanie piosenki „Prawa noga, lewa ręka”: Oliwia Klimke – Prawa Lewa – YouTube

2. „Która to strona”- rozpoznawanie kierunków: prawa- lewa:

– co widzisz po prawej stronie?

– co widzisz po lewej stronie?

– dotknij prawego ucha;

– dotknij lewego kolana;

– podaj mi lewą dłoń;

– podaj mi prawą nogę.

3. „Zakodowane kolory”- zabawa ruchowa: rodzic pokazuje dziecku cztery kolory kartek

– niebieska to podskoki;

– czerwona to przysiady;

– żółta to pajacyki;

– zielona to okrzyk: ojo joj!

Dziecko spaceruje spokojnie po dywanie. Gdy rodzic poda nazwę jakiegoś koloru, np: czerwony- wówczas dziecko wykonuje przysiady. Następnie dalej spaceruje. Na sygnał: żółty wykonuje pajacyki, itd. Ćwiczenie powtarzamy 3 razy, aż dziecko zapamięta co ma robić przy danym kolorze.

4. „Mucha wyszła”- zapoznanie z zasadami nowej gry ruchowej z wykorzystaniem gotowej planszy:

(pobudzanie koncentracji uwagi, pamięci i aktywności fizycznej)

Dziecko stoi na dywanie przed stołem. Na stole leży plansza. Na środku planszy siedzi niewidzialna mucha, która chce wyjść poza planszę. Rodzic podaje dziecku komendy:

– do góry (czerwona jedynka): dziecko jeden raz robi przysiad;

– w prawo (niebieska czwórka): dziecko cztery razy robi podskoki;

– w prawo (żółta piątka): dziecko pięć razy robi pajacyki;

– w prawo (poza planszą): dziecko krzyczy: mucha wyszła i następuje zmiana miejsc (teraz dziecko podaje komendy a rodzic ćwiczy dopóki nie wyjdzie poza planszę).

Nie można chodzić po planszy pionkiem, gracze muszą zapamiętać, jakie wykonują ruchy.

Życzę miłej zabawy!

Przygotowała: Iwona Zaniewska- Ciep

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje