Temat: „Mucha wyszła”- wprowadzenie nowej zabawy ruchowej z elementem kodowania.
– zapoznanie z zasadami nowej zabawy ruchowej;
– odczytywanie, rozumienie symboli i znaków;
– doskonalenie umiejętności określania kierunków.
1. Słuchanie piosenki „Prawa noga, lewa ręka”: Oliwia Klimke – Prawa Lewa – YouTube
2. „Która to strona”- rozpoznawanie kierunków: prawa- lewa:
– co widzisz po prawej stronie?
– co widzisz po lewej stronie?
– dotknij prawego ucha;
– dotknij lewego kolana;
– podaj mi lewą dłoń;
– podaj mi prawą nogę.
3. „Zakodowane kolory”- zabawa ruchowa: rodzic pokazuje dziecku cztery kolory kartek
– niebieska to podskoki;
– czerwona to przysiady;
– żółta to pajacyki;
– zielona to okrzyk: ojo joj!
Dziecko spaceruje spokojnie po dywanie. Gdy rodzic poda nazwę jakiegoś koloru, np: czerwony- wówczas dziecko wykonuje przysiady. Następnie dalej spaceruje. Na sygnał: żółty wykonuje pajacyki, itd. Ćwiczenie powtarzamy 3 razy, aż dziecko zapamięta co ma robić przy danym kolorze.
4. „Mucha wyszła”- zapoznanie z zasadami nowej gry ruchowej z wykorzystaniem gotowej planszy:
(pobudzanie koncentracji uwagi, pamięci i aktywności fizycznej)
Dziecko stoi na dywanie przed stołem. Na stole leży plansza. Na środku planszy siedzi niewidzialna mucha, która chce wyjść poza planszę. Rodzic podaje dziecku komendy:
– do góry (czerwona jedynka): dziecko jeden raz robi przysiad;
– w prawo (niebieska czwórka): dziecko cztery razy robi podskoki;
– w prawo (żółta piątka): dziecko pięć razy robi pajacyki;
– w prawo (poza planszą): dziecko krzyczy: mucha wyszła i następuje zmiana miejsc (teraz dziecko podaje komendy a rodzic ćwiczy dopóki nie wyjdzie poza planszę).
Nie można chodzić po planszy pionkiem, gracze muszą zapamiętać, jakie wykonują ruchy.
Życzę miłej zabawy!
Przygotowała: Iwona Zaniewska- Ciep