Temat. Klocki małe i duże- zabawa matematyczna.

– klasyfikowanie przedmiotów ze względu na daną cechę (wielkość).

1. ,,Jedna głowa i dwie nogi’’ – rymowanka – pokazywanka:

Rodzic: czyta dziecku tekst rymowanki.

Dziecko: pokazuje wymienione w tekście części ciała.

Jedną głowę, jeden nosek, jedną buzię mam

i dwie ręce i dwie nogi, maszeruję sam ( maszerujemy w miejscu tup,tup,tup),

Mam dwa oczka i dwa uszka, dwa kolanka mam

Jedną szyję ,jeden brzuszek i na brzuszku gram ( lekko stukamy w brzuszek mówiąc bam, bam, bam)

Jedno czoło , jedną brodę, jedne plecki mam

Dużo włosów , dużo zębów i języczek mam ( śpiewamy głośno la, la,la ).

2. „Klocki małe i duże”. – zabawa matematyczna.

Rodzic: przygotowuje dziecku klocki różniące się wielkością, czyta dziecku rymowankę.

Dziecko: klasyfikuje klocki małe i duże na podstawie treści rymowanki.
Zabawę można wykorzystać do rozróżniania przez dziecko kolorów, modyfikując słowa rymowanki. 
Dużo klocków w koszu mamy
wszystkie (lub jeden, dwa, trzy…) małe/duże wyciągamy.
I do pojemnika wkładamy.


3. Muzyczna gimnastyka: https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

4. Gra interaktywna: Małe i duże kredki (https://view.genial.ly/5fba60b82d60f90d0752f86f

Życzę udanej zabawy.

Przygotowała: Emilia Bołtryk

Żródło: janauczycielka.com

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje