Temat. Klocki małe i duże- zabawa matematyczna.
– klasyfikowanie przedmiotów ze względu na daną cechę (wielkość).
1. ,,Jedna głowa i dwie nogi’’ – rymowanka – pokazywanka:
Rodzic: czyta dziecku tekst rymowanki.
Dziecko: pokazuje wymienione w tekście części ciała.
Jedną głowę, jeden nosek, jedną buzię mam
i dwie ręce i dwie nogi, maszeruję sam ( maszerujemy w miejscu tup,tup,tup),
Mam dwa oczka i dwa uszka, dwa kolanka mam
Jedną szyję ,jeden brzuszek i na brzuszku gram ( lekko stukamy w brzuszek mówiąc bam, bam, bam)
Jedno czoło , jedną brodę, jedne plecki mam
Dużo włosów , dużo zębów i języczek mam ( śpiewamy głośno la, la,la ).
2. „Klocki małe i duże”. – zabawa matematyczna.
Rodzic: przygotowuje dziecku klocki różniące się wielkością, czyta dziecku rymowankę.
Dziecko: klasyfikuje klocki małe i
duże na podstawie treści rymowanki.
Zabawę można wykorzystać do rozróżniania przez dziecko kolorów, modyfikując
słowa rymowanki.
Dużo klocków w koszu mamy
wszystkie (lub jeden, dwa, trzy…) małe/duże wyciągamy.
I do pojemnika wkładamy.
3. Muzyczna gimnastyka: https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
4. Gra interaktywna: Małe i duże kredki (https://view.genial.ly/5fba60b82d60f90d0752f86f
Życzę udanej zabawy.
Przygotowała: Emilia Bołtryk
Żródło: janauczycielka.com