21 marca obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa, zwany również Dniem Kolorowej Skarpetki. Tego dnia solidaryzujemy się z osobami z zespołem Downa i na znak tolerancji i akceptacji zakładamy skarpetki nie do pary. ” Wszyscy jesteśmy wyjątkowi” pod tym hasłem sześciolatki z grupy V i IX   brały udział w obchodach Dnia Kolorowej Skarpetki. Podczas krótkiej pogadanki udało nam się ustalić, że każdy z nas jest na swój sposób inny, różnimy się pod wieloma względami i ta inność i różnorodność jest naturalną rzeczą. Celem uroczystości było zwrócenie uwagi dzieci na problem niepełnosprawności  otaczających nas ludzi. W trakcie zajęć  przedszkolaki zapoznały się z treścią kampanii społecznej „ Być człowiekiem” obejrzały teledysk piosenki „Jesteśmy tu” – nagrany przez osoby dotknięte zespołem Downa. Dzieci wysłuchały fragmentu książki „Mój młodszy brat” M. Krajewskiej, brały udział w zabawie jak by to było gdyby…. wykonując zabawy ruchowe przy zawiązanych oczach, nauczycielki zaprosiły dzieci do zabawy„ Moje kolorowe nogi tańczą” oraz do wspólnego zdjęcia kolorowych skarpetek. Logopeda wyjaśnił przedszkolakom, iż osoby niepełnosprawne bardzo często poddawane są terapii logopedycznej na znak solidarności dzieci powtarzały trudne słowa gimnastykując w ten sposób aparat artykulacyjny. Na koniec zrobiły plakat przedstawiający kolorowa skarpetkę i pamiątkowe zdjęcie. Dzieci
 z ogromna empatią, powagą i ciekawością uczestniczyły w zajęciach.

Przygotowały: K. Łysakowka, B. Sakowska, B. Dmitruk, Z. Kajdewicz

Opis galeria zdjęć: Na zdjęciu pierwszym nauczyciel siedzi z dziećmi na podłodze i przeprowadza pogadankę na temat zespołu Downa. Zdjęcie drugie przedstawia nauczyciela  który na podłodze rozłożył fotografie przedstawiające różnego rodzaju niepełnosprawności – dzieci zadają pytania i rozmawiają  z  nauczycielem. Na zdjęciu od czwartego do dziewiątego  dzieci wykonują wspólnie z nauczycielkami zabawy ruchowe „ Moje kolorowe nogi tańczą”. Na zdjęciach od dziewiątego do osiemnastego dzieci wykonują zabawy ruchowe: tor przeszkód, podążaj z głosem, drugą ręką, czołganie. Zdjęcia od dziewiętnastego do dwudziestego pierwszego przedstawiają dzieci siedzące w kręgu pokazujące swoje skarpetki nie do pary. Na kolejnym zdjęciu dwudziestym drugim i dwudziestym trzecim dzieci wraz z nauczycielem rysują plakat „Kolorowa skarpetkę”. Zdjęcie od dwudziestego czwartego do dwudziestego szóstego – przedstawia dzieci
z poszczególnych grup w trakcie podsumowania wydarzenia na tle napisu Dzień Kolorowej Skarpetki.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje