Nie ma takiego dziecka, które nie bawiłoby się pluszowym misiem. Pluszowy miś ma swoją historię, którą nie wszyscy znają. W 1902 roku prezydent Stanów Zjednoczonych Teodor Roosvelt wybrał się na polowanie, podczas którego postrzelono małego niedźwiadka. Prezydent nakazał uwolnić misia, a anegdota ta ukazała się w formie komiksu w amerykańskiej prasie. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Pewien producent zabawek zainspirowany obejrzaną historią postanowił stworzyć nową zabawkę dla dzieci, małego, pluszowego niedźwiadka. Na cześć prezydenta nazwał go Teddy Bear. Dziś nikomu nie trzeba przedstawiać pluszowego misia, bo znają go dorośli i dzieci na całym świecie. Słodki niedźwiadek stał się nieodłącznym towarzyszem zabaw, przytulanką, powiernikiem tajemnic i najlepszym przyjacielem. Misie towarzyszą nam od dzieciństwa aż po dorosłość, stając się symbolem tego, co dobre, ciepłe i delikatne. Nic więc dziwnego, że ta ponadczasowa zabawka uczczona została ustanowionym świętem. Nikt z nas nie ma przecież nic przeciwko celebrowaniu okoliczności, jaką jest Międzynarodowy Dzień Misia.

        Dzieci z grupy dziewiątej obchodziły to święto 27 listopada. Tematem wszystkich zabaw, konkursów zręcznościowych, tańców i pląsów był oczywiście pluszowy miś. Przedszkolaki w zespołach rysowały portrety pluszowego bohatera i stworzyły misiową galerię. Nie zabrakło też degustacji misiowego przysmaku- miodu. Udział w tym radosnym święcie sprzyjał zacieśnianiu przyjaźni i integracji dzieci.

                                                                                                                                                                                  Opracowanie: Beata Sakowska i Dorota Jurczuk

Opis galerii zdjęć: Na pierwszym zdjęciu dziewczynka trzyma pluszowego misia, a dzieci siedzące w kole się z nim witają. Na drugim zdjęciu dzieci ustawione są w rzędach i rywalizują w wyścigu po miód. Kolejne zdjęcia prezentują inscenizację wiersza pt. ,,Kto misiowi urwał ucho”- dziewczynka trzyma w rękach dużą igłę z nitką i przyszywa misiowi ucho. Kolejne zdjęcie przedstawia tańczące dzieci w parze i w zespołach. Następne dwa zdjęcia pokazują rysowanie na dużych arkuszach portretu misia- dzieci rysują siedząc na podłodze. Koleje trzy zdjęcia – dzieci stojąc przy gazetce z misiami prezentują wykonane portrety misia. Kolejne trzy zdjęcia pokazują dzieci zlizujące z talerzyków misiowy przysmak- miód. Zdjęcie ostatnie przedstawia wszystkie dzieci stojące na tle gazetki tematycznej.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje