Dzieci z grupy czwartej realizowały blok tematyczny o jesiennej pogodzie. Zapoznały się z takimi określeniami jak złota jesień, szaruga jesienna. Obejrzały przykładowe prognozy pogody, zwracając uwagę na prezenterów i sposób, w jaki opisują warunki atmosferyczne. Same także próbowały własnych sił i wcielały się w rolę prezentera pogody. Wykorzystując tablicę interaktywną rysowały na konturze Polski elementy pogody takie jak: słońce, chmury z deszczem, wiatr. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki tworzyły drogę dla ozobota, który poruszał się po narysowanych symbolach jesiennej pogody. Także kontury narysowanych parasoli służyły im jako droga, po której robot poruszał się według określonego kodu: szybko (turbo) lub z zatrzymaniem (pauza). Na zajęciach plastycznych dzieci malowały techniką „mokre w mokrym” oraz wykonały parasole techniką origami.

Przygotowały: I. Zaniewska- Ciep, A. Jurczak

Opis galerii zdjęć: Pierwsze cztery zdjęcia przedstawiają siedzące dzieci przed tablicą interaktywna. Dzieci oglądają telewizyjną prognozę pogody. Na kolejnych pięciu zdjęciach widać dzieci przy stolikach, które rysują na kartkach symbole jesiennej pogody, kolorują odpowiedniki kolorami mazaków drogę dla ozobota a następnie włączają ozobota i obserwują, jak się porusza. Następne zdjęcia przedstawiają zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Dzieci rysują na konturze Polski symbole jesiennej pogody, wcielają się w rolę prezenterów pogody i opisują narysowane przez siebie warunki atmosferyczne. Kolejne zdjęcia przedstawiają dzieci na dywanie, które kolejny raz pracują z ozobotem. Dzieci puszczają robota po kartce z parasolem, na którym jest zakodowana droga. Robot porusza się według kodów i zmienia kolory swego ubarwienia. Ostatnie zdjęcie przedstawia tablicę z pracami plastycznymi dzieci.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje