W ramach realizowanego w przedszkolu projektu „Drzewo” dzieci w trakcie indywidualnej terapii logopedycznej, wykonywały ćwiczenia oddechowe. Zadanie polegało na przenoszeniu wyciętych jabłek przy pomocy słomki na drzewo. Dzieci jednocześnie utrwalamy głoskę „sz” w sylabach. Ponad to ćwiczenia bazowały na oddechu kształtującym umiejętność przytrzymywania powietrza i zasysania — jak pokazane na zdjęciach zabawy ze słomką (rurką). Dodatkowo ćwiczenia usprawniają mięśnie okrężne warg, tylną część języka oraz wspomagają koordynację wzrokowo-ruchową. Przenoszenie drobnych elementów za pomocą słomki z miejsca na miejsce, a tym bardziej tworzenie w ten sposób kompozycji, to tylko z pozoru prosta sprawa. Niektóre dzieci miały problem, aby wykonać to ćwiczenie, pomogła w tym przypadku analogia do picia napoju przez słomkę.

Ćwiczenia grafomotoryczne polegały na rysowaniu po śladzie jabłoni. To jedno z ćwiczeń usprawniających manualne ćwiczenie rąk. Rysując po śladzie dziecko ćwiczy ułożenie palców oraz precyzję i tempo wykonywanych czynności. Ponad to dziecko kształtowało umiejętności szeregowania elementów wg wielkości (od najmniejszego do największego jabłka)

Przygotowała: logopeda Katarzyna Łysakowska

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje