Scenariusz zajęć dydaktycznych dla dzieci starszych na dzień 29 czerwiec (edukacja polonistyczna).

Temat: ,,POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS” – zakończenie przedszkola. 

CELE: 

słuchanie wierszy i piosenek animowanych związanych z okazji zakończenia roku szkolnego oraz edukacji przedszkolnej 

● zdawanie sobie sprawy z nadchodzącej chwili rozstania i pożegnania 

● formułowanie dłuższych i poprawnych fleksyjnie wypowiedzi 

● posługiwanie się określeniami czasu: przeszłość, przyszłość i teraźniejszość 

● dostrzeganie nadchodzących zmian 

● umiejętność poruszania się w określonej przestrzeni i zgodnie z rytmem melodii 

● wyrabianie swobody ruchów i koordynacji ruchowo-słuchowej 

● reagowanie ruchem na ustalone wcześniej sygnały, zapamiętywanie kolejności figur tańca 

Pomoce dydaktyczne:

Forma: indywidualna: rodzic – dziecko.

Przebieg zajęć : 

I. Sytuacja przededukacyjna :

1) Rozpoczęcie ćwiczeń rymowanką połączoną z klaskaniem (którą dzieci znają z przedszkola):

Wszyscy są

Witam Was

Zaczynamy już czas   – klaszczemy w dłonie

Jestem ja

Jesteś Ty  – uderzamy wzajemnie w dłonie

Raz, dwa, trzy  – tupiemy w miejscu. 

2  )  ,, Przyjaciele z przedszkola ” – zabawa czytelnicza : 

  • dzieci oglądają obrazek z tekstem wiersza 
  • odczytują wiersz  ( samodzielnie lub z pomocą rodziców )
  • wypowiadają się na temat treści wiersza 
  • opowiadają o swoim przyjacielu i przyjaciołach z przedszkola. 

II .   ZAJĘCIE GŁÓWNE: 

1 . ,, Zakończenie przedszkola ” – prezentacja medialna wierszy i tekstów animowanych związanych tematycznie z pożegnaniem przedszkola https://www.youtube.com/watch?v=TvMeIPpRAfg&fbclid=IwAR0zbZ4dutH4QaRTQB1khIBkVCicVBFWy4fghBpd5kN9lcwMM33V61e1ZF4&app=desktop 

  • dzieci oglądają prezentację 
  • wypowiadają się na temat tego co obejrzały 
  • dzielą się z Rodzicami swoimi wspomnieniami z przedszkola  ( Rodzice zwracają uwagę na poprawność językową oraz stosowanie pojęć czasowych tzn czas przeszły,  teraźniejszy i przyszły )
  • recytują dowolny wiersz,  którego nauczyły się w przedszkolu 
  • śpiewają swoją ulubioną piosenkę z przedszkola. 

2.  ,, Pożegnamy przedszkole” – zabawa z elementem tańca https://www.youtube.com/watch?v=1NwlPoHEkQo&fbclid=IwAR3be6GjYFHQa1Yqns2uMEJqfon0N3Koh6lwkuwxYgOMTBLYTGBOkEppKB8&app=desktop 

  • Rodzice udostępniają dzieciom nagranie 
  • dzieci słuchają nagrania , osłuchują się z rytmem melodii piosenki, wystukują rytm
  • Rodzice udostępniają dzieciom nagranie po raz drugi i dzieci tańczą do piosenki 
  • zwrotki : rytmiczny marsz z jednoczesnym wymachem rąk  (na przemian )
  • refren : pokazują zgodnie z tekstem tzn ,, pożegnamy przedszkole ” : machają ręką, prawą,  lewą ; ,, pokłonimy się szkole : ukłon;  ,, nową drogą. … marsz w miejscu;  ,, rozkołyszą się drzewa. … : dwiema rękami pokazują szum drzew;  ,, ptaki radośnie zaśpiewa ” : pokazują radość tj szeroki uśmiech na twarzy;  a przy dalszych słowach : dumę i odwagę w dowolnej formie. 
  • dzieci powtarzają powyższe figury podczas kolejnych zwrotek i refrenu piosenki. 

3.  ,, Moim paniom z przedszkola ” – zabawa plastyczna : 

  • dzieci oglądają zdjęcie przedstawiające propozycję samodzielnie wykonanego upominku, gromadzą niezbędne materiały i jeśli mają ochotę wykonują pracę przestrzenną w formie serca 
  • wykonany upominek wręczają osobiście lub wirtualnie  ( wysyłając fotografię serca ) .

4. PODZIĘKOWANIE DZIECIOM I RODZICOM ZA ZDALNĄ NAUKĘ

Wszystkim dzieciom i Rodzicom w imieniu swoim oraz koleżanek nauczycielek naszego przedszkola składamy serdeczne podziękowania za wspólną pracę zdalną . 

Do słów podziękowań dołączamy dyplom wirtualny. 

Pozdrawiamy serdecznie, miło wspominajcie czas pobytu w przedszkolu.  Dużo, szczęścia i wszelkiej pomyślności w obliczu nowych wyzwań, naszym kochanym absolwentom życzymy. Niech  wyższy szczebel edukacji przynosi Wam radość i satysfakcję.  Wykorzystujcie swoją wiedzę,  wiadomości, umiejętności i kompetencje , które nabyliście w przedszkolu i śmiało wkraczajcie w progi szkoły. 

OPRACOWANIE : ANIELA KOT 

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje