Scenariusz zajęć dydaktycznych na dzień 26 czerwiec dla dzieci starszych (edukacja zdrowotna)
Temat: ,, GIMNASTYKA DLA SMYKA ” – dziecięcy fitness.
Cele :
- -poznawanie nowych form aktywności ruchowej
- – rozwijanie sprawności fizycznej dziecka (motoryka mała i wielka)
- – czerpanie radości z zabaw z rodzicami
- – preferowanie aktywności ruchowej
- -utrwalanie liter
- – umiejętność współpracy i współdziałania z ćwiczącym partnerem
- – dokładne rozumienie poleceń słownych
- – wyrabianie koordynacji ruchowej
Pomoce :
● nagranie ,, Fitness” cz. 1 https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&fbclid=IwAR0zQu6LayWLhDljxGwaVEgc4MmzS-TbbK2bxPE4Q3y15PgVKCu4mJp7rlw&app=desktop
● nagranie ,, Fitness ” cz. 2 https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=Tc82wV1jV-4&fbclid=IwAR3bKW07Hdbq1PO3rC7-nOcUdK9rRxiKr-_usLRUgY8IwDFTo8u0l8dW8hc&app=desktop
● nagranie piosenki pt.: ,,Alfabet” https://www.youtube.com/watch?v=bc2fcIA11QI&fbclid=IwAR08krbXZ_jYwo05a32DbC56bdlt3bdWZQgjH_-xy0tLTZyHyLdLhyBWkGQ&app=desktop
● obrazek kolaż – przeciwieństwa
● zdjęcie rysowanie cieni
● przybory rysunkowe
● dowolne figurki np modele zwierząt, zabawek
Forma: indywidualna: rodzic – dziecko.
Przebieg zajęć:
I. Rozpoczęcie – wstęp:
1. Rozpoczęcie zajęć zgodnie z codziennym rytuałem tj rymowanką :
,,Wszyscy są …..
Wszyscy są witam Was
Zaczynamy już czas
Jestem ja jesteś Ty
Raz, dwa, trzy……
2. ,,Przeciwieństwa” – zabawa czytelniczo- dramowa:
- -dzieci oglądają kolaż obrazków
- odczytują słowa przeciwstawne
- -odgrywają scenkę danego wyrazu posługując się jedynie mimiką, ruchem i gestem.
II. Część główna:
- Rozpoczęcie gimnastyki okrzykiem (wg rytuału obowiązującego w przedszkolu ):
GIMNASTYKA DOBRA SPRAWA
I DLA DUCHA
I DLA CIAŁA ( 3).
- ,,JOGA DLA DZIECI” cz. 1
- -Rodzice udostępniają dzieciom nagranie https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&fbclid=IwAR0zQu6LayWLhDljxGwaVEgc4MmzS-TbbK2bxPE4Q3y15PgVKCu4mJp7rlw&app=desktop
- -dzieci ćwiczą razem z prowadzącą.
- Przerywnik muzyczny ( chwila odpoczynku ):
- -Rodzice udostępniają dzieciom nagranie piosenki pt ,,Alfabet” https://www.youtube.com/watch?v=bc2fcIA11QI&fbclid=IwAR08krbXZ_jYwo05a32DbC56bdlt3bdWZQgjH_-xy0tLTZyHyLdLhyBWkGQ&app=desktop
- -dzieci słuchają piosenki i utrwalają poznane litery.
- ,,Joga dla dzieci” cz. 2 https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=Tc82wV1jV-4&fbclid=IwAR3bKW07Hdbq1PO3rC7-nOcUdK9rRxiKr-_usLRUgY8IwDFTo8u0l8dW8hc&app=desktop
- -Rodzice udostępniają dzieciom nagranie
- -dzieci ćwiczą razem z prowadzącą.
- Zakończenie gimnastyki wg rytuału:
GIMNASTYKA DOBRA SPRAWA
I DLA DUCHA
I DLA CIAŁA.
Rodzice skandują razem z dziećmi.
III. ZAKOŃCZENIE – ewaluacja zajęć :
- Dzieci próbują dokonać oceny zajęć (co się podobało? lub nie i dlaczego? które zabawy najbardziej?).
- Podziękowanie wzajemnie za dobrą zabawę, przygotowanie przez dzieci materiałów papierniczych i rysunkowych do zabawy plastycznej ,,Cienie” .
Wyjście na podwórko:
,,Rysujemy cienie” – zabawa plastyczna :
- -dzieci oglądają zdjęcie przedstawiające propozycję rysowania na słońcu odbicia cieni dowolnych figurek i drobnych modeli zabawek a następnie je kolorują (zabawa jest możliwa w słoneczny dzień).
OPRACOWANIE : ANIELA KOT