Scenariusz zajęć dydaktycznych na dzień 26 czerwiec dla dzieci starszych  (edukacja zdrowotna)

Temat: ,, GIMNASTYKA DLA SMYKA ” – dziecięcy fitness.  

Cele : 

  • -poznawanie nowych form aktywności ruchowej 
  • – rozwijanie sprawności fizycznej dziecka (motoryka mała i wielka)
  • – czerpanie radości z zabaw z rodzicami 
  • – preferowanie aktywności ruchowej 
  • -utrwalanie liter
  • – umiejętność współpracy i współdziałania z ćwiczącym partnerem 
  • – dokładne rozumienie poleceń słownych 
  • – wyrabianie koordynacji ruchowej 

Pomoce :

● nagranie ,, Fitness” cz. 1 https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&fbclid=IwAR0zQu6LayWLhDljxGwaVEgc4MmzS-TbbK2bxPE4Q3y15PgVKCu4mJp7rlw&app=desktop 

● nagranie ,, Fitness ” cz. 2 https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=Tc82wV1jV-4&fbclid=IwAR3bKW07Hdbq1PO3rC7-nOcUdK9rRxiKr-_usLRUgY8IwDFTo8u0l8dW8hc&app=desktop 

● nagranie piosenki pt.: ,,Alfabet” https://www.youtube.com/watch?v=bc2fcIA11QI&fbclid=IwAR08krbXZ_jYwo05a32DbC56bdlt3bdWZQgjH_-xy0tLTZyHyLdLhyBWkGQ&app=desktop 

● obrazek kolaż – przeciwieństwa 

● zdjęcie rysowanie cieni 

● przybory rysunkowe 

● dowolne figurki np modele zwierząt, zabawek 

Forma: indywidualna: rodzic – dziecko.

Przebieg zajęć:

I. Rozpoczęcie – wstęp: 

1. Rozpoczęcie zajęć zgodnie z codziennym rytuałem tj rymowanką : 

,,Wszyscy są …..

Wszyscy są witam Was 

Zaczynamy już czas 

Jestem ja jesteś Ty 

Raz, dwa, trzy……

2.  ,,Przeciwieństwa” – zabawa czytelniczo- dramowa: 

  • -dzieci oglądają kolaż obrazków 
  • odczytują słowa przeciwstawne 
  • -odgrywają scenkę danego wyrazu posługując się jedynie mimiką, ruchem i gestem. 

II. Część główna:

  1. Rozpoczęcie gimnastyki okrzykiem  (wg rytuału obowiązującego w przedszkolu ): 

GIMNASTYKA DOBRA SPRAWA 

I DLA DUCHA 

I DLA CIAŁA  ( 3).

  1.  ,,JOGA DLA DZIECI” cz. 1 
  1. Przerywnik muzyczny  ( chwila odpoczynku ): 
  1. ,,Joga dla dzieci” cz. 2 https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=Tc82wV1jV-4&fbclid=IwAR3bKW07Hdbq1PO3rC7-nOcUdK9rRxiKr-_usLRUgY8IwDFTo8u0l8dW8hc&app=desktop 
  • -Rodzice udostępniają dzieciom nagranie 
  • -dzieci ćwiczą razem z prowadzącą. 
  1. Zakończenie gimnastyki wg rytuału: 

GIMNASTYKA DOBRA SPRAWA 

I DLA DUCHA 

I DLA CIAŁA. 

Rodzice skandują razem z dziećmi.  

III.  ZAKOŃCZENIE – ewaluacja zajęć : 

  1. Dzieci próbują dokonać oceny zajęć  (co się podobało? lub nie i dlaczego? które zabawy najbardziej?).
  2. Podziękowanie wzajemnie za dobrą zabawę, przygotowanie przez dzieci materiałów papierniczych i rysunkowych do zabawy plastycznej ,,Cienie” .

Wyjście na podwórko: 

,,Rysujemy cienie” – zabawa plastyczna :

  • -dzieci oglądają zdjęcie przedstawiające propozycję rysowania na słońcu odbicia cieni dowolnych figurek i drobnych modeli zabawek a następnie je kolorują (zabawa jest możliwa w słoneczny dzień).

OPRACOWANIE : ANIELA KOT 

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje