Scenariusz zajęć dla dzieci młodszych prowadzonych przez rodzica w domu:

 25 VI 2020r.(czwartek) 

 Temat: „Pudełko na muszelki” – ozdabianie tekturowego pudełka – rozwijanie pomysłowości, samodzielnej inicjatywy, wdrażanie do porządkowania miejsca pracy.

1. „O czym mówię?” – zabawa słowna – rozwijanie słuchu fonematycznego. Rodzic sylabizuje nazwę przedmiotu znajdującego się w zasięgu wzroku dziecka, a dziecko odgaduje i podaje pełną nazwę przedmiotu.

2. „Kto ułoży?” – układanie rytmów, wzorów z muszelek, (klocków, guzików) – dostrzeganie regularności.                                                                                                                     

Rodzic przygotowuje sobie i dziecku zestaw muszelek, klocków itp. (zestawy powinny być wizualnie i liczebnie podobne lub takie same lub podobne). Dziecko z rodzicem w parze układają rytmy, wzór koła, wzór trójkąta, kwadratu.                                     

3. „Kolorowanie muszelek” – pokolorowane muszelki można wyciąć i wykorzystać do ozdabiania pudełka.

4. „Pudełko na muszelki”– ozdabianie tekturowego pudełka.                                                        

Dziecko samodzielnie ozdabia wybrane przez siebie tekturowe pudełko, wykorzystując kolorową makulaturę oraz dostępne przybory i materiały plastyczne (drobne elementy dekoracyjne, guziczki, małe muszelki, klej z brokatem itp.)

5. „Zaczarowana muszla” – piosenka do słuchania. https://www.youtube.com/watch?v=4FthPB32Tt0

6. „Muszelki” – policz muszelki w rzędach, porównaj ich ilość i połącz je  w pary.

7. „Co robimy na plaży” – wypowiedzi w oparciu o dowolnie wybrany obrazek oraz własne doświadczenia dzieci.                                 

8. „Koncert w krainie muszelek” – improwizacje melodyczne z wykorzysta- niem nietypowych instrumentów – rozwijanie słuchu i wrażliwości na wartości muzyczne.                                                                                                                  

Dziecko i rodzic uderzają palcami, dłońmi o puste plastikowe butelki, dmuchają w butelki, uderzają palcami, dłońmi o plastikowe butelki napełnione wodą, pocierają o siebie butelki, duże muszle, stukają nimi o podłogę potrząsają grzechotkami muszlowymi (pojemnik napełniony drobnymi muszelkami) itp.

 9. „Dokąd płyną ryby?” – rysowanie flamastrem na przeźroczystej folii (folia budowlana, folia spożywcza, torebki foliowe, ewentualnie cerata) – kształcenie umiejętności właściwej siły nacisku jako przygotowanie do nauki pisania.

10. „To jest moja prawa noga, a to lewa” – pokazywanka taniec.

https://www.youtube.com/watch?v=r5lNKk0Ntzo

11. „Zabawki też mają wakacje” – porządkowanie zabawek, segregowanie klocków, naprawa pudełek z układankami i książek, itp.                      

12. „Wakacyjne szlaki” – obejrzyjcie kolejne przygody  Bolka i Lolka.        

https://www.youtube.com/watch?v=PTn_A8SQz9c&t=293s

               

 Opracowała:  Alicja Jurczak

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje