Scenariusz zajęć dla dzieci młodszych prowadzonych przez rodzica w domu:

 24 VI 2020r.(środa) 

 Temat: „Ręcznik na plażę” – tworzenie kompozycji z figur geometrycznych – rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych, określanie ich cech charakterystycznych.

1. „Lato i wakacje” – oglądanie książek, czasopism i wyszukiwanie obrazków związanych z tematem – rozbudzanie ciekawości poznawczej i wzbogacanie wiedzy o świecie.

2. „Raz, dwa, trzy” – zabawa ruchowa przy wyliczance.                                                         

Raz, dwa, trzy teraz kamyczkiem/muszelką będziesz Ty.                                                    

Rodzic mówi wyliczankę i pokazuje dowolny ruch, który dziecko naśladuje. Następnie dziecko robi to samo. Zabawę powtarzamy 3-4 razy. 

3. „Figury geometryczne i kształty” – poznaj cechy figur geometrycznych. https://www.youtube.com/watch?v=hvHbGPyPw34

4. „Ręcznik na plażę” – tworzenie kompozycji z figur geometrycznych.                         

Rodzic przygotowuje zbiór figur geometrycznych i demonstruje sposób układania wzoru na ograniczonej płaszczyźnie: np.: kartce papieru A4. Dziecko układa wzory według własnych pomysłów, nazywając przy tym figury, którymi się posługuje, wymieniając ich charakterystyczne cechy (kwadrat – cztery równe boki, cztery kąty; trójkąt – trzy boki, trzy kąty, prostokąt – dwa boki krótsze, dwa dłuższe, cztery kąty).

5. „Piosenka o figurach”- piosenka do słuchania. https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

6. „Narysuj po śladzie” – rysowanie flamastrem po śladzie.                                                    

Dziecko rysuje po śladzie wzorów graficznych, figur geometrycznych, wzorów literopodobnych, itp. (zależnie od zainteresowań i wyboru dziecka). Zabawa usprawnia motorykę małą, koordynację wzrokowo – ruchową oraz wyczucie siły nacisku przyboru, jako przygotowanie do nauki pisania                                

 7. „Głowa, ramiona, kolana, pięty” – zabawa ruchowa przy muzyce. https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 8. „Co robimy podczas wakacji?” – poszukiwanie odpowiedzi na pytanie w oparciu o obserwacje i własne doświadczenia dzieci:                                                             

– Kiedy są wakacje.                                                                                                                   

– Jaka pogoda jest podczas wakacji?                                                                                               

– Co możemy robić podczas wakacji?                                                                                        

– Gdzie możemy bawić się podczas wakacji?                                                                                  

– W jaki sposób możemy się bawić podczas wakacji? Itp.

 9. „Atrakcje w bezpieczne wakacje” – rysowany wiersz animowany. https://www.youtube.com/watch?v=CQkc4Dfe1aw

10. „Gdzie pojedziemy” – wykonanie książeczki – przewodnika turystycznego – zapoznanie z pojęciami: „przewodnik turystyczny”, „informator turystyczny”. Dziecko z rodzicem wycinają obrazki z czasopism, folderów turystycznych, naklejają na kartki i tworzą turystyczny informator.                      

11. „Wakacyjne zagadki” – ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość. https://www.youtube.com/watch?v=kb4rKOT6UAs

12. „Ułóż obrazek” – ćwiczenie uwagi, spostrzegawczości i cierpliwości.                             

Dziecko układa, pocięte na 3-4 części, obrazki przedstawiające różne krajobrazy, miejsca wakacyjnych wyjazdów (góry, lasy, morze, jezioro, łąka, wieś, miasto). 

13. „Morska przygoda” – obejrzyjcie film o przygodach  Bolka i Lolka na wakacjach.

https://www.youtube.com/watch?v=PTn_A8SQz9c&t=293s

 Opracowała:  Alicja Jurczak

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje