Scenariusz zajęć dydaktycznych dla dzieci starszych na dzień 23 czerwca (edukacja muzyczna)

Temat: ,,PIOSENKA DLA TATY” – nauka piosenki. 

Cele : 

  • ●osłuchanie z piosenką;
  • ●rozwijanie pamięci i słuchu muzycznego;
  • ●wyrabianie emisji głosu;
  • umiejętność posługiwania się głosem z właściwą tonacją;
  • ●stosowanie odpowiednich środków przekazu  (nastrój, mimika, gest);
  • ●przekazywanie i wyrażanie uczuć w formie muzycznej laurki;
  • ●śpiewanie indywidualnych piosenek okolicznościowych;
  • ●wyrabianie wartości rodzinnych poprzez okazywanie miłości i szacunku dla swojego taty;
  • ●wspólne świętowanie Dnia Ojca.

Pomoce dydaktyczne:

Forma: indywidualna: rodzic – dziecko.

Przebieg zajęć:

I. Rozpoczęcie ćwiczeń rymowanką połączoną z klaskaniem (którą dzieci znają z przedszkola):

Wszyscy są

Witam Was

Zaczynamy już czas   – klaszczemy w dłonie

Jestem ja

Jesteś Ty  – uderzamy wzajemnie w dłonie

Raz, dwa, trzy  – tupiemy w połączeniu z tupiemy. 

2.  ,,Z tatą” – zabawa słowna: 

  • dzieci oglądają obrazek i wypowiadają się na temat tego co widzą, wymieniają czynności, które wykonuje tata ze swoim dzieckiem, liczą te czynności, wskazując te,  które również wykonują razem ze swoim tatą, wymieniają te, które robią wspólnie a nie zostały pokazane na obrazku. 

II. ZAJĘCIE GŁÓWNE: 

  1. ,, Kto to ? – zagadka słowna :

Co to za pan taki? 

Wbija gwoździe i naprawia resoraki? 

Kocha nad życie swoje dzieciaki? 

  • -•dzieci odgadują zagadkę a jej rozwiązanie zapisują na kartce (pismem drukowanymi i obok pisanym ) , liczą litery, dzielą na sylaby, układają zdanie z wyrazem ,,tata” .
  1.  Wprowadzenie piosenki pt ,, Piosenka dla taty ” https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc&fbclid=IwAR1kcPKLnCHrgQ7DacBVjX2jW4WZ7R8Z0zBQcF6xu1-smb0OXPt5UJ9bcYQ&app=desktop 
  • ☆Rodzice udostępniają dzieciom nagranie piosenki  (po raz pierwszy ,dzieci słuchają nagrania i opowiadają treść piosenki, kto w niej występuje?  , komu jest dedykowana?  z jakiej okazji?  , jaką mamy datę?  , jaki jest jej charakter, nastrój, rytm i tempo? 
  • ☆dzieci słuchają nagrania po raz drugi, liczą zwrotki, wskazując refren piosenki, próbują określić do czego zaprasza melodia piosenki
  • ☆dzieci słuchają nagrania po raz trzeci i włączają się do śpiewania, starając się zapamiętać słowa i melodię  (metodą ze słuchu).

3 . Zabawa z piosenką :

  • ☆dzieci maszerują zgodnie z rytmem podczas zwrotek piosenki 
  • podczas refrenu zatrzymują się i naśladują grę na trąbce 
  • maszerują zgodnie z rytmem podczas drugiej zwrotki 
  • podczas drugiego refrenu zatrzymują się i ślą buziaki. 

4. ,,Idziemy na lody” – zabawa matematyczna:

  • •dzieci oglądają obrazek i liczą wszystkie lody, wyszukują takich samych,  łączą w pary, liczą pary, próbują odgadnąć smaki lodów po kolorze. 

5.  ,,Piłkarzyki” – zabawa plastyczna:

  • • dzieci wspólnie z Rodzicami wykonują prostą zabawkę z tektury i nakrętek według wzoru podanego na obrazku, po zakończeniu rozgrywają ,,mecz na wykonanym,, mini boisku”.

III. Zakończenie zajęć: 

1. Ewaluacja : 

  • – dzieci wypowiadają się na temat dzisiejszych zajęć, oceniają co się podobało? lub nie i dlaczego? , uzasadniają swoją ocenę, mówią o tym co nowego poznały?  , czego nauczyły? .

2.  Podziękowanie za wspólną zabawę i sprzątanie przez dzieci  pomocy wykorzystanych do zajęcia. 

3.  Odśpiewanie tacie nauczonej piosenki i wyjście na wspólne lody. 

OPRACOWANIE : ANIELA KOT  

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje