Scenariusz zajęć dla dzieci młodszych prowadzonych przez rodzica w domu:
1 VI 2020r. (poniedziałek) DZIEŃ DZIECKA
Temat: „DZIECI ŚWIATA” – wypowiedzi w oparciu o wiersz – wdrażanie do poprawnego formułowania wypowiedzi, rozumienie, że wszystkie dzieci mają takie same prawa, szanowanie odmienności dzieci i odnoszenie się do nich z szacunkiem i życzliwością.
1.„My dzieci świata” – słuchanie opowiadania. https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0
2.„Cześć, hej, hi (haj), halo (heloł), bonjour (bążur) – przyjacielu” – zabawa ruchowa.
Dziecko z rodzicem przy dowolnej muzyce poruszają się swobodnie po pokoju (chodzą, biegają, przeskakują z nogi na nogę itp.), na przerwę w muzyce podchodzą do siebie, witają się werbalnie, słowem zaproponowanym przez rodzica. Rodzic zwraca uwagę na w miarę wierne powtórzenie tego słowa oraz mowę pozawerbalną towarzyszącą przywitaniu się z przyjacielem. Przy kolejnych powtórzeniach zabawy rodzic proponuje, aby dziecko samodzielnie wybrało formę powitania (słowo, gest).
3.„Każdy jest inny” – piosenka do słuchania. https://www.youtube.com/watch?v=UrBmQBMnayE
4.„Pyszny cukierek” – gimnastyka buzi i języka – zabawa ćwicząca aparat mowy.
Wodzenie językiem przy zamkniętych ustach: dotykanie do podniebienia, zębów, policzków oraz wodzenie językiem przy otwartych ustach: oblizywanie warg (kilkakrotne powtórzenie wszystkich ćwiczeń).
5.„Dzieci świata” – słuchanie wiersza.
Wesołe dzieci na Ziemi mieszkają,
różne pomysły mają.
Mamę i tatę kochają,
z innymi dziećmi rozrabiają.
Bawią się w berka i chowanego,
albo w coś zupełnie innego.
Wszystkie lubią coś słodkiego,
przyjemnego, radosnego.
Dzieci kolorowe,
zawsze do zabawy gotowe.
6.„Dzieci” – wypowiedzi w oparciu o wiersz.
– Jakie dzieci mieszkają na Ziemi?
– Jakie mają pomysły?
– Jakie wy macie pomysły?
– Co robią dzieci na świecie, jak się bawią?
– Jak wy się bawicie?
– Co dzieci lubią?
– A co wy lubicie?
7.„Co zmieniło miejsce?” – zabawa dydaktyczna rozwijająca uwagę i spostrzegawczość.
Dziecko siedzi z rodzicem na dywanie. Wspólnie układają przed sobą 5-6 przedmiotów, zabawek i zapamiętują co i w jakiej kolejności się znajduje. Dziecko zamyka oczy, a w tym momencie rodzic zamienia dwa przedmioty miejscami i pyta: co się zmieniło? Można zabrać jakiś przedmiot lub dołożyć.
Następnie następuje zmiana ról.
8.„Lubię, nie lubię…” – swobodne wypowiedzi o emocjach, w oparciu o własne doświadczenia dziecka.
Dziecko kończy zdania:
– Kiedy się złoszczę, to…
– Kiedy jestem wesoły, to…
– Nie lubię, gdy…
– Boję się, bo…
– Najbardziej lubię…
Następnie rodzic również kończy te same zdania.
9.„Znudzone i wesołe” – ćwiczenia oddechowe.
Poszerzanie pojemności płuc, wzmacnianie mięśni biorących udział w oddychaniu poprzez naśladowanie ziewania, śmiechu cichego i głośnego (ha, ha, hi, hi, he, he itp.)
10.„Mój portret” – rysowanie siebie.
Dziecko rysuje swój portret. Rodzic wpisuje na kartce imię dziecka i zawieszają rysunek obok portretu mamy i taty rysowanych w poprzednim tygodniu.
11.„ Skąd pochodzą dzieci?” – ćwiczenia grafomotoryczne.
12.„Piosenka dla Helenki” – posłuchajcie wspólnie z rodzicami Piotra Rubika, który śpiewa piękną piosenkę dla swojej córeczki.
https://www.youtube.com/watch?v=mAlX7xi-v8Y
KOCHANE DZIECI BĄDŹCIE ZAWSZE SZCZĘŚLIWE
Opracowała: Alicja Jurczak
.