Scenariusz zajęć dla dzieci młodszych prowadzonych przez rodzica w domu:

              1 VI 2020r. (poniedziałek)   DZIEŃ  DZIECKA

Temat: „DZIECI ŚWIATA” – wypowiedzi w oparciu o wiersz – wdrażanie do poprawnego formułowania wypowiedzi, rozumienie, że wszystkie dzieci mają takie same prawa, szanowanie odmienności dzieci i odnoszenie się do nich z szacunkiem i życzliwością.                   

1.„My dzieci świata” – słuchanie opowiadania. https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

2.„Cześć, hej, hi (haj), halo (heloł), bonjour (bążur) – przyjacielu” – zabawa ruchowa.                                                                                                                       

Dziecko z rodzicem przy dowolnej muzyce poruszają się swobodnie po pokoju (chodzą, biegają, przeskakują z nogi na nogę itp.), na przerwę w muzyce podchodzą do siebie, witają się werbalnie, słowem zaproponowanym przez rodzica. Rodzic zwraca uwagę na w miarę wierne powtórzenie tego słowa oraz mowę pozawerbalną towarzyszącą przywitaniu się z przyjacielem. Przy kolejnych powtórzeniach zabawy rodzic proponuje, aby dziecko samodzielnie wybrało formę powitania (słowo, gest).     

3.„Każdy jest inny” – piosenka do słuchania. https://www.youtube.com/watch?v=UrBmQBMnayE

4.„Pyszny cukierek” – gimnastyka buzi i języka – zabawa ćwicząca aparat mowy.                                                                                                                                      

Wodzenie językiem przy zamkniętych ustach: dotykanie do podniebienia, zębów, policzków oraz wodzenie językiem przy otwartych ustach: oblizywanie warg (kilkakrotne powtórzenie wszystkich ćwiczeń).                                          

5.„Dzieci świata” – słuchanie wiersza.

Wesołe dzieci na Ziemi mieszkają,                                                                                                     

różne pomysły mają.                                                                                                             

Mamę i tatę kochają,                                                                                                                   

z innymi dziećmi rozrabiają.                                                                                                  

Bawią się w berka i chowanego,                                                                                                 

albo w coś zupełnie innego.                                                                                                 

Wszystkie lubią coś słodkiego,                                                                                        

przyjemnego, radosnego.                                                                                                               

Dzieci kolorowe,                                                                                                            

zawsze do zabawy gotowe.                                                  

6.„Dzieci” – wypowiedzi w oparciu o wiersz.                                                                  

– Jakie dzieci mieszkają na Ziemi?                                                                                                 

– Jakie mają pomysły?                                                                                                                 

– Jakie wy macie pomysły?                                                                                                                

– Co robią dzieci na świecie, jak się bawią?                                                                                  

– Jak wy się bawicie?                                                                                                                                           

– Co dzieci lubią?                                                                                                                             

– A co wy lubicie?

7.„Co zmieniło miejsce?”  – zabawa dydaktyczna rozwijająca uwagę i spostrzegawczość.                                                                                                                

Dziecko siedzi z rodzicem na dywanie. Wspólnie układają  przed sobą 5-6 przedmiotów, zabawek i zapamiętują co i w jakiej kolejności się znajduje. Dziecko zamyka oczy, a w tym momencie rodzic zamienia dwa przedmioty miejscami i pyta: co się zmieniło? Można zabrać jakiś przedmiot lub dołożyć.

 Następnie następuje zmiana ról.

 8.„Lubię, nie lubię…” – swobodne wypowiedzi o emocjach, w oparciu o własne doświadczenia dziecka.                                                                                                 

Dziecko kończy zdania:                                                                                                                 

– Kiedy się złoszczę, to…                                                                                                             

– Kiedy jestem wesoły, to…                                                                                                       

– Nie lubię, gdy…                                                                                                                                 

– Boję się, bo…                                                                                                                                               

– Najbardziej lubię…

Następnie rodzic również kończy te same zdania.                                                                                                        

 9.„Znudzone i wesołe”  – ćwiczenia oddechowe.                                                       

Poszerzanie pojemności płuc, wzmacnianie mięśni biorących udział w oddychaniu poprzez naśladowanie ziewania, śmiechu cichego i głośnego (ha, ha, hi, hi, he, he itp.)

10.„Mój portret” – rysowanie siebie.

Dziecko rysuje swój portret. Rodzic wpisuje na kartce imię dziecka i zawieszają rysunek obok portretu mamy i taty rysowanych w poprzednim tygodniu.

11. Skąd pochodzą dzieci?” – ćwiczenia grafomotoryczne.                                    

12.„Piosenka dla Helenki” – posłuchajcie wspólnie z rodzicami Piotra Rubika, który śpiewa piękną piosenkę dla swojej córeczki. 

https://www.youtube.com/watch?v=mAlX7xi-v8Y

KOCHANE DZIECI BĄDŹCIE ZAWSZE SZCZĘŚLIWE

 Opracowała:  Alicja Jurczak

                 

 

 

         

                                                                           .

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje