Scenariusz zajęć dydaktycznych na dzień 1 czerwca dla dzieci starszych ( edukacja zdrowotna )
Temat: „Gimnastyka dobra sprawa i dla ducha i dla ciała.”
Cel główny:
– uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem typowych metod oraz tzw. metod twórczej gimnastyki R. Labana.
- rozwijanie sprawności fizycznej dziecka
- czerpanie radości z zabaw z dominacją ruchu
- preferowanie aktywności ruchowej
Pomoce dydaktyczne:
- https://biteable.com/watch/dzie-dziecka-2589418?fbclid=IwAR1Dbj6kUXC47AVyk5L_BpviLffqo0XMoL8qpuFYWmcgHTfLGhqEpo_XvJc – życzenia z okazji Dnia Dzieckaazssc.///zxsss/
- dowolne nagranie muzyczne
- rekwizyty do zabaw dostępne w domu i pasujące do wykorzystania w proponowanych zabawach
Forma: indywidualna: rodzic – dziecko.
Przebieg zajęć:
- Rozpoczęcie ćwiczeń rymowanką połączoną z klaskaniem (którą dzieci znają z przedszkola):
Wszyscy są
Witam Was
Zaczynamy już czas – klaszczemy w dłonie
Jestem ja
Jesteś Ty – uderzamy wzajemnie w dłonie
Raz, dwa, trzy – tupiemy w połączeniu z tupiemy.
- Życzenia dzieciom z okazji ich święta:
Zajęcia główne:
„Ćwiczenia gimnastyczne” (metodą R. Labana)
Przydadzą się: paski kolorowej bibuły, bębenek, odtwarzacz CD, nagranie muzyki do marszu, nagranie dowolnej muzyki – wszystkie potrzebne przedmioty można zastąpić innymi.
- „Zgodnie z muzyką” – dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, kiedy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, kiedy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic daje dziecku pasek złożonej bibuły.
- „Tańczące bibułki” – przy nagraniu dowolnej muzyki, dziecko swobodnie tańczy i porusza paskiem bibuły trzymanym najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze, przykuca i układa z bibuły dowolne kształty.
- „Po kole” – dziecko układa na podłodze koło z bibuły i skacze dookoła niego obunóż w jedną i drugą stronę.
- „Powitania bibułką” – dziecko dotyka bibułą różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
- „Jak najwyżej” – dziecko wyrzuca bibułę do góry, obserwuje jej opadanie i łapie ją tuż nad samą podłogą.
- „Sprytne palce” – dziecko chwyta palcami stopy bibułę i stara się ją przenieść na inne miejsce.
- „Rysujemy ósemkę” – dziecko przekłada bibułę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.
- „Lustro” – dziecko jest lustrem i ma za zadanie odbijać ruchy przedstawiane przez rodzica, naśladując je.
- „Wiatr i wiaterek” – dziecko dmucha na pasek bibuły z większym i mniejszym natężeniem.
- „Latające owady” – dziecko zgniata bibułę w kulkę, po czym rzucą nią przed siebie, podążając jej śladem.
- „Marsz z muzyką” – dziecko rytmicznie maszeruje dookoła dywanu przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w muzyce przykuca i podskakuje w górę.
Zakończenie :
- utrwalanie piosenki wprowadzonej do nauki 29 maja pt : ,, W zieleni łąka majowa ”
- wspólny taniec w rytmie walczyka
OPRACOWANIE : ANIELA KOT