Scenariusz zajęć dydaktycznych na dzień 1 czerwca dla dzieci starszych  ( edukacja zdrowotna )

Temat: „Gimnastyka dobra sprawa i dla ducha i dla ciała.”

Cel główny: 

     –     uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem typowych metod oraz tzw. metod twórczej gimnastyki R. Labana.

  • rozwijanie sprawności fizycznej dziecka 
  • czerpanie radości z zabaw z dominacją ruchu 
  • preferowanie aktywności ruchowej 

Pomoce dydaktyczne:

Forma: indywidualna: rodzic – dziecko.

Przebieg zajęć:

  1. Rozpoczęcie ćwiczeń rymowanką połączoną z klaskaniem (którą dzieci znają z przedszkola):

Wszyscy są

Witam Was

Zaczynamy już czas   – klaszczemy w dłonie

Jestem ja

Jesteś Ty  – uderzamy wzajemnie w dłonie

Raz, dwa, trzy  – tupiemy w połączeniu z tupiemy. 

  1. Życzenia dzieciom z okazji ich święta:
https://biteable.com/watch/dzie-dziecka-2589418?fbclid=IwAR1Dbj6kUXC47AVyk5L_BpviLffqo0XMoL8qpuFYWmcgHTfLGhqEpo_XvJc

Zajęcia główne:

„Ćwiczenia gimnastyczne” (metodą R. Labana)

Przydadzą się: paski kolorowej bibuły, bębenek, odtwarzacz CD, nagranie muzyki do marszu, nagranie dowolnej muzyki – wszystkie potrzebne przedmioty można zastąpić innymi.

  1. „Zgodnie z muzyką” – dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, kiedy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, kiedy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic daje dziecku pasek złożonej bibuły.
  2. „Tańczące bibułki” – przy nagraniu dowolnej muzyki, dziecko swobodnie tańczy i porusza paskiem bibuły trzymanym najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze, przykuca i układa z bibuły dowolne kształty. 
  3. „Po kole” – dziecko układa na podłodze koło z bibuły i skacze dookoła niego obunóż w jedną i drugą stronę. 
  4. „Powitania bibułką” – dziecko dotyka bibułą różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
  5. „Jak najwyżej” – dziecko wyrzuca  bibułę  do góry, obserwuje jej opadanie i łapie ją tuż nad samą podłogą.
  6. „Sprytne palce” – dziecko chwyta palcami stopy bibułę i stara się ją przenieść na inne miejsce.
  7. „Rysujemy ósemkę” – dziecko przekłada bibułę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami. 
  8. „Lustro” – dziecko jest lustrem i ma za zadanie odbijać ruchy przedstawiane przez rodzica, naśladując je. 
  9. „Wiatr i wiaterek” – dziecko dmucha na pasek bibuły z większym i mniejszym natężeniem. 
  10. „Latające owady” – dziecko zgniata bibułę w kulkę, po czym rzucą nią przed siebie, podążając jej śladem.
  11. „Marsz z muzyką” – dziecko rytmicznie maszeruje dookoła dywanu przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w muzyce przykuca i podskakuje w górę. 

Zakończenie :

  • utrwalanie piosenki wprowadzonej do nauki 29 maja pt : ,, W zieleni łąka majowa ” 
  • wspólny taniec w rytmie walczyka 

OPRACOWANIE : ANIELA KOT 

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje