Scenariusz zajęć dydaktycznych dla dzieci starszych na dzień 29 maja  ( edukacja muzyczna )

Temat:  ,, W zieleni łąka majowa ” – nauka piosenki. 

Cel główny: 

  • osłuchanie z piosenką 
  • rozwijanie pamięci i słuchu muzycznego 
  • wyrabianie emisji głosu 
  • umiejętność posługiwania się głosem z właściwą tonacją 
  • stosowanie odpowiednich środków przekazu  ( nastrój, mimika, gest )
  • przekazywanie i wyrażanie uczuć w formie muzycznej laurki 
  • śpiewanie indywidualnych piosenek okolicznościowych 
  • wyrabianie gotowości do czytania, pisania i matematycznych 

Pomoce dydaktyczne:

Forma: indywidualna: rodzic – dziecko.

Przebieg zajęć:

  1. Rozpoczęcie ćwiczeń rymowanką połączoną z klaskaniem (którą dzieci znają z przedszkola):

Wszyscy są

Witam Was

Zaczynamy już czas   – klaszczemy w dłonie

Jestem ja

Jesteś Ty  – uderzamy wzajemnie w dłonie

Raz, dwa, trzy  – tupiemy w połączeniu z tupiemy. 

2. ,, Łąka ” – słuchanie i rozwiązanie zagadki słownej I.Fabiszewskiej. 

Wiosną kolorowa,  pełno kwiatów w koło. Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło. Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija. Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. 

( po rozwiązaniu zagadki pytamy dzieci : jak wyglądała łąka?  kto na niej mieszka?  co porasta łąki?  co robiły dzieci na łące? , z ilu sylab, głosek jest to słowo, dzieci wymieniają głoski, wymieniają samogłoski i społgłoski, określają czy wyraz jest długi czy krótki, mogą napisać wyraz na kartce ).

3. ZAJĘCIE GŁÓWNE :

  1. SŁUCHANIE PIOSENKI  ( rodzice udostępniają nagranie )

DZIECI wypowiadają się na temat tekstu piosenki  ( o czym była ? kto występował w piosence?  na jakich grał instrumentach? komu był dedykowany ten koncert? 

  • Dzieci słuchają piosenki po raz drugi i próbują śpiewać ( metodą ze słuchu, rodzice mają tekst na ekranie monitora)
  • DZIECI słuchają piosenki po raz trzeci,  śpiewają refren czy też zapamiętane zwrotki, odpowiadają do czego może zapraszać melodia piosenki np do tańca. 
  • ZABAWA TANECZNA – WALCZYK w parze z mamą, lub tatą z zachowaniem kroku podstawowego walca ( z tym nie będzie problemu, ponieważ dzieci w przedszkolu tańczyły walczyka i mogą być w tym momencie nauczycielami rodziców )
  • ,, BAJKOWA RODZINA ” – czytanie tekstu samodzielnie lub z pomocą rodzica  ( przygotowanie do nauki czytania )
  • ,, Łąka ” – zabawa grafomotoryczna techniką paluszkowania  ( przygotowanie do pisania )
  • ,, Policz – podskocz – klaśnij „- zabawa ruchowa z elementami liczenia  ( utrwalanie pojęć matematycznych ).

4. Zakończenie – ewaluacja zajęć :

  • Dzieci wypowiadają się na temat dzisiejszych zajęć  ( co się podobało czy też nie i dlaczego?  czy nauczyły się czegoś nowego?  
  • Śpiewają piosenkę jeszcze raz dedykując swojej kochanej mamie. 

OPRACOWANIE : ANIELA KOT 

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje