1. „Gdzie jest samochód?”- zabawa dydaktyczna: posługiwanie się określeniami oznaczającymi położenie przedmiotu w przestrzeni: na, pod, za, obok. Rodzic stawia samochód na krześle i pyta dziecko, gdzie znajduje się pojazd. Nastepnie stawia samochód obok szafki, za misiem, przy ścianie, pod krzesłem, itd…
  2. „Różne pojazdy”- praca z obrazkiem. Dziecko dzieli nazwy na sylaby. Układa zdania z użyciem pojęć: nad, pod, przed, za, wysoko, nisko (Karty Pracy, cz.4).
  3. „Samolot, odrzutowiec, rakieta”- zabawa ruchowa kształtująca prawidłową postawę ciała: dziecko biega swobodnie po dywanie. Na hasło: samolot- staje w bezruchu z rękoma na boki. Na hasło: odrzutowiec- staje w bezruchu, pochyla się do przodu, ręce wyprostowane do tyłu. N hasło: rakieta- staje prosto w bezruchu, ręce złączone w górze.
  4. „Wyścigi samochodów”- zabawa z rodzicem. Ustalamy drogę, po ktorej będą ścigać się samochody, oznaczamy linię startu i mety; ustawiamy dwa samochodziki. Na określony sygnał uczestnicy wyścigu puszczają swoje samochodziki.
  5. „Budujemy pojazd”- tworzenie konstrukcji z rolek po papierze toaletowym. Przykładowe propozycje na rozbudzenie wyobraźni:
  • „Samochody i garaże”- zabawa orientacyjno- porządkowa. Rodzic podaje rytm (klaszcze, tupie lub uderza plasikowa butelką w kolano). Dziecko naśladuje poruszajacy się samochód, dostosowując prędkość poruszania się do podanego rytmu. Na słowne hasło: „do garażu” dziecko wjeżdża w określone miejsce i się zatrzymuje. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  • „Garaż dla samochodów”- pomysł na bałagan w zabawkach:

Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje