1.„O łące” – układanie zdań – rozwijanie mowy wiązanej.
Rodzic z dzieckiem przygotowują zestaw maskotek lub obrazków związanych tematycznie z łąką i rozpoczyna opowiadanie:
Przyszła wiosna na łąkę i wypuściła (rodzic pokazuje obrazek, który dziecko nazywa) – żabę. Żabka schowała się w zielonej trawie, gdzie spotkała (rodzic pokazuje obrazek, który dziecko nazywa) – gąsienicę. W podobny sposób układają zdania o innych zwierzętach łąki.
2.„ Motyl” – ćwiczenia grafomotoryczne.
Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 16 cz. 4. Ozdobionego motyla dziecko wycina do wykorzystania w pracy plastycznej.
Cud narodzin … motyla.
https://www.youtube.com/watch?v=3HvR0aETxOA
3.„ Majowa łąka” – wykonanie pracy plastycznej.
Dziecko maluje trawę starą szczoteczką do zębów (lub patykiem o nierównym zakończeniu), techniką dziesięciu palców lub patyczkiem do uszu – kolorowe kwiaty oraz nakleja motyla wyciętego z Karty pracy i zieloną trawę z bibuły przygotowaną we wtorek.
Inne propozycje prac:
https://www.youtube.com/watch?v=q_gx6c-UNz0 – z wykorzystaniem piłeczki
https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc – stemplowanie
https://www.youtube.com/watch?v=lN4ZYsw9lzE – ze spiralnych kwiatów
Zdjęcia mile widziane.
4.„ Dotyk motyla” – zabawa sensoryczna przy muzyce np. „Wiosna” A. Vival- di. https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o Dziecko stoi/siedzi/leży (zgodnie z poleceniem rodzica lub z własnego wyboru), a rodzic „masuje” szyfonową chustą. Przy powtórzeniu zabawy zamieniamy się rolami.
Motyl – rysowanie krok po kroku.
5.„ Wesoły i smutny motyl” – zabawa ruchowa z nazywaniem emocji.
Rodzic pyta dziecko, kiedy i dlaczego motyl może być wesoły, a kiedy i dlaczego smutny. Gdy świeci słońce motyle cieszą się i radośnie, szybko fruwają. Kiedy zbliża się wieczór, robi się chłodniej motyle są zasmucone i fruwają powoli. Rodzic podaje tempo za pomocą bębenka lub tamburyna, a dziecko, jak motyl „fruwa” wolno lub szybko (mogą też bawić się wspólnie).
6.„Wędrówki Skrzata Borówki – łąka ”- obejrzyjcie razem bajkę.
7. „Majowa łąka” – rozwiążcie wspólnie z rodzicami zagadki o łące.
8.„Owady na łące” – lepienie z plasteliny lub innej masy plastycznej – rozwijanie sprawności palców i nadgarstków.
9.„Pszczółka Maja”- piosenka do słuchania.
10. „Lubię – nie lubię” – rozmowa o odczuciach dziecka.
Dziecko wypowiada się na temat zabaw, zajęć w tygodniu. Opowiada, które działania mu się podobały, a których by nie chciał, jak się czuło, jak minął mu tydzień. Przy tej okazji można zapoznawać dziecko z kolejnymi dniami tygodnia.
11. „Tydzień” – wiersz Jana Brzechwa.
https://www.youtube.com/watch?v=0DEBomKMtHA
Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka