1.„O łące” – układanie zdań – rozwijanie mowy wiązanej.                                              

Rodzic z dzieckiem przygotowują zestaw maskotek lub obrazków związanych tematycznie z łąką i rozpoczyna opowiadanie:                                                                    

Przyszła wiosna na łąkę i wypuściła (rodzic pokazuje obrazek, który dziecko nazywa) – żabę. Żabka schowała się w zielonej trawie, gdzie spotkała (rodzic pokazuje obrazek, który dziecko nazywa) – gąsienicę. W podobny sposób układają zdania o innych zwierzętach łąki.                                                                                                 

 2. Motyl” – ćwiczenia grafomotoryczne.                                                                                       

Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 16 cz. 4. Ozdobionego motyla dziecko wycina do wykorzystania w pracy plastycznej.

Cud narodzin … motyla.                        

https://www.youtube.com/watch?v=3HvR0aETxOA

 3. Majowa łąka” – wykonanie pracy plastycznej.                                                                             

Dziecko maluje trawę starą szczoteczką do zębów (lub patykiem o nierównym zakończeniu), techniką dziesięciu palców lub patyczkiem do uszu – kolorowe kwiaty oraz nakleja motyla wyciętego z Karty pracy i zieloną trawę z bibuły przygotowaną we wtorek. 

Inne propozycje prac:

https://www.youtube.com/watch?v=q_gx6c-UNz0 – z wykorzystaniem piłeczki

https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc – stemplowanie

https://www.youtube.com/watch?v=lN4ZYsw9lzE – ze spiralnych kwiatów

Zdjęcia mile widziane.                               

 4.„ Dotyk motyla” – zabawa sensoryczna przy muzyce np. „Wiosna” A. Vival- di.  https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o   Dziecko stoi/siedzi/leży (zgodnie z poleceniem rodzica lub z własnego wyboru), a rodzic „masuje”    szyfonową chustą. Przy powtórzeniu zabawy zamieniamy się rolami.

Motyl – rysowanie krok po kroku.

 5. Wesoły i smutny motyl” – zabawa ruchowa z nazywaniem emocji.                               

Rodzic pyta dziecko, kiedy i dlaczego motyl może być wesoły, a kiedy i dlaczego smutny. Gdy świeci słońce motyle cieszą się i radośnie, szybko fruwają. Kiedy zbliża się wieczór, robi się chłodniej motyle są zasmucone i fruwają powoli. Rodzic podaje tempo za pomocą bębenka lub tamburyna, a dziecko, jak motyl „fruwa” wolno lub szybko (mogą też bawić się wspólnie).                     

    6.„Wędrówki Skrzata Borówki – łąka ”- obejrzyjcie razem bajkę.

    7. „Majowa łąka” – rozwiążcie wspólnie z rodzicami zagadki o łące.

  8.„Owady na łące” – lepienie z plasteliny lub innej masy plastycznej – rozwijanie sprawności palców i nadgarstków. 

    9.„Pszczółka Maja”- piosenka do słuchania.   


  10. „Lubię – nie lubię” – rozmowa o odczuciach dziecka.                                                    

Dziecko wypowiada się na temat zabaw, zajęć w tygodniu. Opowiada, które działania mu się podobały, a których by nie chciał, jak się czuło, jak minął mu tydzień. Przy tej okazji można zapoznawać dziecko z kolejnymi dniami tygodnia.

11. „Tydzień” –  wiersz Jana Brzechwa.
          https://www.youtube.com/watch?v=0DEBomKMtHA

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje