• „Kolorowe kwiaty i motyle”– przejście po ustawionej w pokoju ścieżce sensorycznej do miejsca, gdzie na podłodze leżą papierowe kwiaty, przeliczanie kwiatów. Powrót na początek ścieżki.

– przenoszenie po ścieżce plastikowych butelek z zabarwioną na zieloną wodą (łodyga kwiatka) na kolorowe kwiatki (tyle butelek, ile papierowych kwiatów);

– rzucanie na butelki z określonej odległości kolorowych krążków (na kwiatek siadł motyl),

  • „Konik polny i pajęczyna”– zabawa ruchowo-naśladowcza:

– w pozycji leżenia na brzuchu, rękoma łapiemy nogi i bujamy się do przodu, do tyłu (wytrzymać);

– w pozycji przysiadu podpartego wybijamy się nogami do góry (konik polny skacze);

– w siadzie skrzyżnym, gra na wymyslonym instrumencie (skrzypcach);

– przeplatanie kłębka wełny między dwoma krzesłami ustawionymi blisko siebie (tworzenie pajęczyny), w pozycji leżenia na tych krzesłach (nogi na jednym krześle, ręce i głowa na drugim krześle, brzuch zwisa między krzesłami i dotyka pajęczyny)- wytrzymać.

  • „Zbieramy kwiaty”– w pozycji siad klęczny na ręczniku poruszamy się przez odpychanie się rękoma i zbieramy papierowe kwiatki leżące w różnych miejscach na podłodze.
  • „Kwiaty w wazonach”– podskoki na trampolinie (może być łóżko):

– podskoki dookoła osi ciała z jednoczenym wrzucaniem woreczków (nakrętek) do rozłożonych wokół trampoliny (łóżka) szarf zgodnie z kolorem (niebieski woreczek do niebieskiej szarfy lub żółta nakrętka do żółtej miski);

  • „Biedroneczki są w kropeczki”– ruchem turlania się przemierzamy dywan, docieramy do kartki z narysowaną biedronką i naklejamy kropeczki na biedronkę; przeliczamy kropki.
  • „Wiosenne zagadki”– w pozycji leżenia na brzuchu (rodzic trzyma dziecko za nogi) odszukiwanie zwierzątka, które przyszło do biedronki w odwiedziny:

– Puk, puk, mam piękne, kolorowe skrzydła, jestem…

– Puk, puk, chodzę bardzo wolno i dlatego noszę ze sobą swój dom, jestem….

– Puk, puk, potrafię zrobić pajęczynę, jestem…

– Puk, puk, zbieram nektar z kwiatów, jestem …

  • „Łapiemy motylki”– łapanie baniek mydlanych ręką, sitkiem kuchennym.
  • „Chodzi pajączek”– masaż pleców.

Wspinał się pajączek po rynnie. [wędrujemy palcami od dołu ku górze po plecach dziecka]
Spadł wielki deszcz i zmył pajączka [rozkładamy na plecach płasko obie dłonie i szybko przesuwamy je w dół]
Zaświeciło słoneczko, [masujemy plecy ruchem okrężnym]
Wysuszyło pajączka, rynnę i… [masujemy tak długo, aż poczujemy ciepło]
Wspinał się pajączek po rynnie… [zaczynamy od początku.]

Masaż dziecięcy to forma ćwiczeń relaksacyjnych. Technika ta opiera się na delikatnym głaskaniu dziecka, gdzie najważniejszy jest kontakt rodzica z dzieckiem. Masaż służy uspokojeniu i wyciszeniu dziecka po dłuższej aktywności fizycznej czy umysłowej.

Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje