1.„Co można zobaczyć na łące?” – praca z obrazkiem.                                                                                                

Rodzic odsłania wybrane fragmenty obrazka, a dziecko odgaduje nazwę zwierzęcia (dowolny obrazek, mogą być Karty pracy cz. 4,  str. 12).

 2.„Na łące” – zabawa rozwijająca prawidłową artykulację.                                  

Motyl lata nad kwiatkiem,                                                                                            

Kwiatek się dziwuje,                                                                                                          

Pasikonik gra, żabka podskakuje,                                                                                               

A mała biedronka po trawce wędruje.                                                                                

Dziecko za rodzicem wyraźnie wypowiada fragment rymowanki cicho lub głośno, szybko lub powoli, wesoło lub smutno. Rymowankę można również zilustrować ruchem.

 3.„Biedroneczki są w kropeczki”- posłuchajcie piosenki, popatrzcie na piękne  kolorowe kwiaty rosnące na łące i określcie ich kolory. Dzieci spytajcie rodziców jak nazywają się te kwiatki (niebieskie – chabry, czerwone – maki, białe – rumianki, żółte – mlecze).                           

Wytnijcie teraz z rodzicami cztery wazony w kolorach kwiatów oraz po kilka kwiatów w tych samych kolorach, które przydadzą się do dalszej zabawy.                     

 4. Kolorowe kwiaty” – opowieść ruchowa (można włączyć spokojną melodię). 

Rodzic opowiada i wspólnie z dzieckiem wykonuje ruchy:                                                                       

Jest słoneczny, majowy dzień (ręce uniesione w górę, palce rąk rozszerzone, jak promienie słoneczne).                                                                                                     

Idziemy drogą (marsz w miejscu).                                                                           

Rozglądamy się dokoła (patrzymy, jak przez lornetkę).                                                                         

Widzimy kolorowe, pachnące kwiaty (wdech – wydech).                                                    

Idziemy dalej przez kolorową łąkę (marsz w miejscu).                                                                           

Rozglądamy się dokoła (patrzymy, jak przez lornetkę).                                                               

Zbieramy kwiaty do koszyka (kucanie i wkładanie kwiatów – wcześniej wyciętych, które rodzic rozrzucił na dywanie).                                                                                                 

Wracamy do domu (marsz w miejscu).                                     

 5.„Kwiatkowa piosenka”- popatrzcie jak bawią się kwiaty.




 6.„Kwiaty do wazonu” – zabawa matematyczna.

Rodzic układa na dywanie wycięte z kolorowego papieru wazony, w kolorach kwiatów zbieranych przez dziecko podczas opowieści ruchowej. Rodzic prosi dziecko, aby przyjrzało się wazonom i określiło ich kolory, a następnie włożyło kwiaty do wazonów o tym samym kolorze (żółte kwiaty do żółtego wazonu itd.). Po włożeniu kwiatów dziecko przelicza ich ilość w każdym wazonie.

  7. „Biedronki, motyle i ślimaki” – ćwiczenie spostrzegawczości i przeliczanie.                                                        

Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 15 cz.4

  8.„ Kropki biedronki” – ćwiczenia oddechowe – wydłużanie fazy wdech – wydech. Proszę przygotować dwie czerwone kartki, czarne kropki i dwie słomki.                                                                                                                                                                             

Rodzic i dziecko biorą słomkę, czarne kropki i czerwone kartki i przenoszą za pomocą słomki kropki na czerwoną kartkę. Przeliczają swoje kropki.

  9.„ Biedronka” – wycinanie biedronki z czerwonego papieru i naklejanie na niej kilku kropek.                              

10. „Biedroneczki – kropeczki”- zabawa ruchowo – taneczna.    https://www.youtube.com/watch?v=lXqGEO_1Lew                                     

11.„Wierszyk o Żuczku i Biedronce”  – słuchanie wiersza i inscenizowanie ruchem.                                                                                                                                      

Autor: Julian Mucha z mamą Emilią. Wiersz nagrodzony w konkursie literacko – plastycznym „Ja i moja bajka” 2017r.                                                                                   

Nad rzeczką spotkał się Żuczek z Biedroneczką.                                                                                

A Biedronka taka mała, w czarne kropki się ubrała.                                                                            

Mówi Żuczek do Biedronki: może przyjdziemy tu wieczorkiem i usiądziemy

pod muchomorkiem?                                                                                                            

Napijemy się herbaty, powąchamy razem kwiaty,                                                                

Chwilę sobie pogadamy i słowika posłuchamy?                                                                                       

Taki piękny mamy dzionek,                                                                                                    

Tak wspaniale gra skowronek.                                                                                    

Weźmiemy się za rączki i pójdziemy do Julka na pączki! 

12. „Gdzie jest czerwony/czarny” – zabawa tropiąca.                                                           

Dziecko z rodzicem poszukują wskazanego koloru w najbliższym otoczeniu, na ubraniu, na zabawkach, na meblach itp.

13.„Majowa łąka” – piosenka do słuchania.

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje