1.„Co można zobaczyć na łące?” – praca z obrazkiem.
Rodzic odsłania wybrane fragmenty obrazka, a dziecko odgaduje nazwę zwierzęcia (dowolny obrazek, mogą być Karty pracy cz. 4, str. 12).
2.„Na łące” – zabawa rozwijająca prawidłową artykulację.
Motyl lata nad kwiatkiem,
Kwiatek się dziwuje,
Pasikonik gra, żabka podskakuje,
A mała biedronka po trawce wędruje.
Dziecko za rodzicem wyraźnie wypowiada fragment rymowanki cicho lub głośno, szybko lub powoli, wesoło lub smutno. Rymowankę można również zilustrować ruchem.
3.„Biedroneczki są w kropeczki”- posłuchajcie piosenki, popatrzcie na piękne kolorowe kwiaty rosnące na łące i określcie ich kolory. Dzieci spytajcie rodziców jak nazywają się te kwiatki (niebieskie – chabry, czerwone – maki, białe – rumianki, żółte – mlecze).
Wytnijcie teraz z rodzicami cztery wazony w kolorach kwiatów oraz po kilka kwiatów w tych samych kolorach, które przydadzą się do dalszej zabawy.
4.„ Kolorowe kwiaty” – opowieść ruchowa (można włączyć spokojną melodię).
Rodzic opowiada i wspólnie z dzieckiem wykonuje ruchy:
Jest słoneczny, majowy dzień (ręce uniesione w górę, palce rąk rozszerzone, jak promienie słoneczne).
Idziemy drogą (marsz w miejscu).
Rozglądamy się dokoła (patrzymy, jak przez lornetkę).
Widzimy kolorowe, pachnące kwiaty (wdech – wydech).
Idziemy dalej przez kolorową łąkę (marsz w miejscu).
Rozglądamy się dokoła (patrzymy, jak przez lornetkę).
Zbieramy kwiaty do koszyka (kucanie i wkładanie kwiatów – wcześniej wyciętych, które rodzic rozrzucił na dywanie).
Wracamy do domu (marsz w miejscu).
5.„Kwiatkowa piosenka”- popatrzcie jak bawią się kwiaty.
6.„Kwiaty do wazonu” – zabawa matematyczna.
Rodzic układa na dywanie wycięte z kolorowego papieru wazony, w kolorach kwiatów zbieranych przez dziecko podczas opowieści ruchowej. Rodzic prosi dziecko, aby przyjrzało się wazonom i określiło ich kolory, a następnie włożyło kwiaty do wazonów o tym samym kolorze (żółte kwiaty do żółtego wazonu itd.). Po włożeniu kwiatów dziecko przelicza ich ilość w każdym wazonie.
7. „Biedronki, motyle i ślimaki” – ćwiczenie spostrzegawczości i przeliczanie.
Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 15 cz.4
8.„ Kropki biedronki” – ćwiczenia oddechowe – wydłużanie fazy wdech – wydech. Proszę przygotować dwie czerwone kartki, czarne kropki i dwie słomki.
Rodzic i dziecko biorą słomkę, czarne kropki i czerwone kartki i przenoszą za pomocą słomki kropki na czerwoną kartkę. Przeliczają swoje kropki.
9.„ Biedronka” – wycinanie biedronki z czerwonego papieru i naklejanie na niej kilku kropek.
10. „Biedroneczki – kropeczki”- zabawa ruchowo – taneczna. https://www.youtube.com/watch?v=lXqGEO_1Lew
11.„Wierszyk o Żuczku i Biedronce” – słuchanie wiersza i inscenizowanie ruchem.
Autor: Julian Mucha z mamą Emilią. Wiersz nagrodzony w konkursie literacko – plastycznym „Ja i moja bajka” 2017r.
Nad rzeczką spotkał się Żuczek z Biedroneczką.
A Biedronka taka mała, w czarne kropki się ubrała.
Mówi Żuczek do Biedronki: może przyjdziemy tu wieczorkiem i usiądziemy
pod muchomorkiem?
Napijemy się herbaty, powąchamy razem kwiaty,
Chwilę sobie pogadamy i słowika posłuchamy?
Taki piękny mamy dzionek,
Tak wspaniale gra skowronek.
Weźmiemy się za rączki i pójdziemy do Julka na pączki!
12. „Gdzie jest czerwony/czarny” – zabawa tropiąca.
Dziecko z rodzicem poszukują wskazanego koloru w najbliższym otoczeniu, na ubraniu, na zabawkach, na meblach itp.
13.„Majowa łąka” – piosenka do słuchania.
Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka