1. „Co by było, gdyby ludzie nie sprzątali Ziemi?” – słowna zabawa twórcza – kształtowanie zachowania proekologicznego, pobudzanie myślenia i rozwijanie wyobraźni.
2. „Torebkowe baloniki” – ćwiczenia oddechowe.
Dziecko rodzicem nadmuchują foliowe torebki śniadaniowe, przedmuchują je nawzajem do siebie.
Niech zieleni się przyroda
Bo w przyrodzie tlen i woda
Chcę by wszystko kwitło, żyło
By powietrze czyste było.
Ref. Auto nie, rower tak, ekologa to jest znak x 4
Nie chcę spalin, nie chcę dymu I w powietrzu nie chcę pyłu Nie chcę chemii w mym ogrodzie Ja z przyrodą chcę żyć w zgodzie.
Ref. Auto nie, rower tak, ekologa to jest znak x 8
Zachęcanie dziecka do samodzielnego inscenizowania ruchem treści piosenki, oraz wykonywania ćwiczeń rytmicznych do melodii (np. klaskanie, tupanie, stukanie klockiem o klocek itp.)
4. „Dobre i złe powietrze” – zabawa badawcza – rozumienie, że jesteśmy częścią przyrody, o którą trzeba dbać.
Rodzic zapala świecę, po chwili ją gasi i pyta dziecko o jakość powietrza, które lepsze było do oddychania (wąchania): przed zapaleniem świecy czy po jej zgaszeniu. Dziecko wypowiada się na temat powietrza w oparciu o własne doświadczenia. Rodzic wyjaśnia, że powietrze jest zanieczyszczane przez palenie różnych szkodliwych rzeczy (tkaniny, plastik), samochody. Natomiast drzewa pomagają je oczyścić.
5. „Dlaczego Ziemia i kropelka są smutne?” – swobodne wypowiedzi i kolorowanie według wzoru. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 52 cz. 3
6. „Inżynierka wilczyca”- obejrzyjcie teraz bajkę o zwierzętach, które potrafią segregować śmieci i nie tylko.
https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I
7. „Dlaczego Ziemia i kropelka są wesołe?” – swobodne wypowiedzi i kolorowanie według wzoru. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 53 cz. 3
8. „Zumba dla dzieci”- zabawcie się z rodzicami, ruch przy muzyce to super sprawa i daje wiele radości.
Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka