1. „Co by było, gdyby ludzie nie sprzątali Ziemi?” – słowna zabawa twórcza – kształtowanie zachowania proekologicznego, pobudzanie myślenia i rozwijanie wyobraźni.

2. „Torebkowe baloniki” – ćwiczenia oddechowe.                                                     

Dziecko rodzicem nadmuchują foliowe torebki śniadaniowe, przedmuchują je nawzajem do siebie.    

                                                   

Niech zieleni się przyroda

Bo w przyrodzie tlen i woda

Chcę by wszystko kwitło, żyło

By powietrze czyste było.

                    Ref. Auto nie, rower tak, ekologa to jest znak x 4

Nie chcę spalin, nie chcę dymu                                                                      I w powietrzu nie chcę pyłu                                                                                  Nie chcę chemii w mym ogrodzie                                                                Ja z przyrodą chcę żyć w zgodzie.

                     Ref. Auto nie, rower tak, ekologa to jest znak x 8

Zachęcanie dziecka do samodzielnego inscenizowania ruchem treści piosenki, oraz wykonywania ćwiczeń rytmicznych do melodii (np. klaskanie, tupanie, stukanie klockiem o klocek itp.)

4. „Dobre i złe powietrze” – zabawa badawcza – rozumienie, że jesteśmy częścią przyrody, o którą trzeba dbać.

Rodzic zapala świecę, po chwili ją gasi i pyta dziecko o jakość powietrza, które lepsze było do oddychania (wąchania): przed zapaleniem świecy czy po jej zgaszeniu. Dziecko wypowiada się na temat powietrza w oparciu o własne doświadczenia. Rodzic wyjaśnia, że powietrze jest zanieczyszczane przez palenie różnych szkodliwych rzeczy (tkaniny, plastik), samochody. Natomiast drzewa pomagają je oczyścić.

5. „Dlaczego Ziemia i kropelka są smutne?” – swobodne wypowiedzi i kolorowanie według wzoru. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 52 cz. 3

6. „Inżynierka wilczyca”- obejrzyjcie teraz bajkę o zwierzętach, które potrafią  segregować śmieci i nie tylko.

https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I

7. „Dlaczego Ziemia i kropelka są wesołe?” – swobodne wypowiedzi i kolorowanie według wzoru. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 53 cz. 3

8. „Zumba dla dzieci”- zabawcie się z rodzicami, ruch przy muzyce to super sprawa i daje wiele radości.

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje