1. „Piękna Ziemia” – oglądanie albumów, książek, widokówek i swobodne wypowiedzi na temat piękna przyrody.

2. „Co to jest Ziemia? Czy Ziemia jest twarda? – burza mózgów.

3. „Ziemia wyspa zielona”- piosenka do słuchania:    https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs

4. „Dziewczynka i puszka” – teatrzyk sylwet.                                                       

Rodzic z dzieckiem przygotowuje widownię (np. misie, lalki), scenę teatralną oraz sylwety dziewczynki i puszki do inscenizacji wiersza.                               

Puszka: Jestem puszka aluminiowa do zabawy już gotowa. Schowam się pod krzaczek tam nie znajdzie mnie dzieciaczek.                                                                 

 –Dziewczynka: Puszko, puszko wychodź zza krzaczka, nie udawaj ślimaka.   -Puszka: Ja chcę leżeć w trawie, w kwiatkach, na zielonych rabatkach. Z innymi puszkami przystroimy Ziemię całą.                                                –Dziewczynka: co ty pleciesz? Ty ozdobą? Tylko wieczny kłopot z tobą! Z dzieciakami – ekologami wszystkie puszki posprzątamy. Posadzimy drzewka, wysiejemy kwiatki, będą latać motylki, biedronki, pszczółki i inne owadki. Ziemia się ucieszy, ptaki zaśpiewają, a dzieci przyrodzie pięknie się kłaniają.

5. Rozmowa na temat inscenizowanego wiersza:                                      – Kto chował się za krzaczek i udawał ślimaczka?                                       – Gdzie chciała leżeć puszka?                                          – Co chciała zrobić puszka z innymi puszkami?                                           – Dlaczego dziewczynka nie zgadza się, żeby puszka była ozdobą?                – Co zrobią dzieci – ekolodzy?                                                                         – Kto się ucieszy z porządków dzieci?

6. „Nasza planeta”- posłuchajcie piosenki:

  • https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

7. „Drzewa” – zabawa orientacyjno – porządkowa .                            W rytmie podanym przez rodzica dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło „drzewo rośnie” dziecko wspina się na palce, na hasło „drzewo uschło” dziecko kuca (rodzic może wykonywać ćwiczenie razem z dzieckiem), zabawę powtarzamy 2, 3 razy.

8. „Brudna woda czy czysta woda” – zabawa badawcza.               Rodzic przygotowuje wodę zanieczyszczoną piaskiem, elementami roślin, trawą, itp. Dziecko przelewa brudną wodę przez: sitko, gazę, filtr do kawy, dzbanek do filtrowania wody. W wyniku obserwacji dziecko wnioskuje, że nie każda woda nadaje się do picia i poznaje optymalny sposób oczyszczania wody.

9. „Globus – pokoloruj według wzoru – kształcenie umiejętności starannego kolorowania. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 51 cz. 3.

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje