- „Co to jest choroba zakaźna?”- rozmowa kierowana. Rodzic wyjaśnia, że zarazki i wirusy przenoszą się od jednego człowieka do drugiego. Pyta, jakie dziecko zna choroby zakaźne? (grypa, ospa, itp.)
- „Chusteczka”- usprawnianie aparatu oddechowego:
- Chusteczkę rozkładamy i dmuchamy na nią ciągłym strumieniem powietrza;
- Chusteczkę podrzucamy i łapiemy;
- Na koniec uczymy się prawidłowo wydmuchać nos: nabieramy powietrza, zamykamy usta i wydmuchujemy nos.
3. „Przegoń wirusa”- słuchanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4
Stuk- puk, stuk- puk wirus jest u drzwi
Puk- puk, puk- puk prędko otwórz mi
Nie, nie, nie, nie nie otworzę ci
Ty wirusie jesteś bardzo zły
Ref: Lecz tak czasami zdarzyć się może
że przyjdzie wirus o pewnej porze
nim go nie widzisz, więc ręce myj
tym go przestraszysz, ucieknie w mig.
Tup- tup, tup- tup wirus skrada się
Tak, tak, tak, tak wpuśćdo siebie mnie
Nie, nie, nie, nie nie chcę chorym być
Ty wirusie jesteś bardzo zły!
Nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu.
4. „Zabawy tropiące”- zabawa ruchowa rozwijająca szybkość i spostrzegawczość:
- Stań obok czegoś wysokiego;
- Przynieś coś twardego;
- Dotknij czegoś małego;
- Połóż się na czymś miękkim, itd
5. „Myjemy ręce”- przypomnienie instrukcji mycia rąk (30 sekund)
Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala