1. „Co to jest choroba zakaźna?”- rozmowa kierowana. Rodzic wyjaśnia, że zarazki i wirusy przenoszą się od jednego człowieka do drugiego. Pyta, jakie dziecko zna choroby zakaźne? (grypa, ospa, itp.)
  2. „Chusteczka”- usprawnianie aparatu oddechowego:
  • Chusteczkę rozkładamy i dmuchamy na nią ciągłym strumieniem powietrza;
  • Chusteczkę podrzucamy i łapiemy;
  • Na koniec uczymy się prawidłowo wydmuchać nos: nabieramy powietrza, zamykamy usta i wydmuchujemy nos.

3. „Przegoń wirusa”- słuchanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4

Stuk- puk, stuk- puk wirus jest u drzwi

Puk- puk, puk- puk prędko otwórz mi

Nie, nie, nie, nie nie otworzę ci

Ty wirusie jesteś bardzo zły

Ref: Lecz tak czasami zdarzyć się może

że przyjdzie wirus o pewnej porze

nim go nie widzisz, więc ręce myj

tym go przestraszysz, ucieknie w mig.

Tup- tup, tup- tup wirus skrada się

Tak, tak, tak, tak wpuśćdo siebie mnie

Nie, nie, nie, nie nie chcę chorym być

Ty wirusie jesteś bardzo zły!

Nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu.

4. „Zabawy tropiące”- zabawa ruchowa rozwijająca szybkość i spostrzegawczość:

  • Stań obok czegoś wysokiego;
  • Przynieś coś twardego;
  • Dotknij czegoś małego;
  • Połóż się na czymś miękkim, itd

5. „Myjemy ręce”- przypomnienie instrukcji mycia rąk (30 sekund)

Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje