• „Co nam dają zwierzęta?” – zabawa dydaktyczna – poznawanie produktów odzwierzęcych.                                                                                                  Rodzic przygotowuje kilka produktów pochodzenia zwierzęcego: mleko, ser, jajka, wełniany sweter, motek wełny, wędlina, poduszka z pierza itp. Dziecko wybiera jeden produkt i nazywa, określa jego cechy i od jakiego zwierzęcia pochodzi.
  • Dziecko koloruje obrazek według podanego kodu oraz wskazuje produkty spożywcze, które mamy dzięki hodowli krów. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 42 cz.3

                  Dzieci, kto spróbuje sam narysować taką krowę?

  • „Na wiejskim podwórku” – zabawa ożywiająca.                            Rodzic podaje nazwę zwierzęcia występującego na wsi, dziecko naśladuje chód i zachowanie się podanego zwierzęcia:                             – pies – dziecko przemieszcza się na czworakach udając pieska,              – kot – dziecko przemieszcza się na czworakach udając kota, co jakiś czas rodzic mówi: ” koci grzbiet” wówczas dziecko uwypukla plecy ku górze, „końskie siodło” uwypukla brzuch ku podłodze,                                                 – kaczka – dziecko chodzi na lekko ugiętych nogach stopy stawiając do środka, ręce naśladują ruchy skrzydeł,                                          – kura – dziecko chodzi po pokoju i co jakiś czas zatrzymuje się i naśladuje kurę grzebiącą w ziemi raz jedną nogą raz drugą,                   – królik – dziecko w przysiadzie podpartym skacze naśladując skoki królicze.
  • Piosenka dla dzieci – „Zwierzęta na farmie” z odgłosami zwierząt.
  • https://www.youtube.com/watch?v=Osl8JG6GcEs
  • „Zwierzęta wiejskie” – zabawa dydaktyczna.                                                                         Rodzic naśladuje głos zwierzęcia, a dziecko podaje nazwę zwierzęcia i co od niego otrzymujemy np. muu – krowa – mleko; bee – owca – wełna, itd.
  •  „Reksio, wróżki, czarownice” – zabawa orientacyjno – porządkowa.                     Dziecko przemieszcza się po pokoju w dowolny sposób, rodzic podaje hasła:  – Reksio – dziecko wykonuje przysiad a z rąk tworzy daszek nad głową,          – wróżki – dziecko przemieszcza się po sali machając rączkami jak skrzy -dełkami,                                                                                                                      – czarownice – dziecko szybko biegnie do mamy i tworzy parę chwytając ją za ręce.
  • „ Ziarenka dla kurki” – zabawa sensoryczna – rozwijanie zmysłu dotyku i ćwiczenie drobnych ruchów ręki.                                                                       Rodzic przygotowuje kilka pojemników wypełnionych: ryżem, drobną kaszą, siemieniem lnianym i chowa kilka ziaren grochu lub fasoli. Dziecko zanurza ręce i wydobywa groch lub fasolę. Wydobyte nasiona można przeliczać. Dziecko może też rywalizować z rodzicem kto szybciej znalazł określoną liczbę nasion grochu czy fasoli.                            
  • Bajka do obejrzenia: „Świnka Peppa i mama świnka pracująca w domu”.
  • https://www.youtube.com/watch?v=s7WfllYVqLE

                   A może same narysujecie wesołą świnkę?

   Piosenka „Dziadek Lulka farmę miał”: https://www.youtube.com/watch?v=lhVR1FDXS5E

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje