• „Na wiejskim podwórku” – słuchanie fragmentu wiersza Stanisława Karaszewskiego:

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa – łaciate cielątko,

Koza – rogate koźlątko,

Owca – kudłate jagniątko,

Świnka – różowe prosiątko,

Kurka – pierzaste kurczątko,

Gąska – puchate gąsiątko,

Kaczka – płetwiaste kaczątko,

Każda prowadzi swoje dzieciątko!

  • Zwierzęta i ich dzieci – praca z obrazkiem ( można wykorzystać obrazek na str. 43 Karty pracy cz. 3)   

                                                                                                                                          

Dzieci nazywają i wskazują zwierzęta, o których była mowa w wierszu.      – Jak się nazywa dziecko krowy? Pokaż je na obrazku.                           – Jak się nazywa dziecko kozy? Pokaż je na obrazku. Itd.

  • „Jak zwierzęta śpiewały” – improwizacje melodyczne na podaną sylabę: ko-,  be-, mu-, me-, gul-, kwa-, gę-.
  • „Miała baba koguta” – zabawa rytmiczna w oparciu o popularną piosenkę . 
  • https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=aOl2Chgz0P0

Miała baba koguta, koguta, koguta,                                                                         

Wsadziła go do buta, do buta siedź!                                                                                     

Miała baba indora, indora, indora                                                                          

 Wsadziła go do wora, do wora siedź!                                                                                

Dziecko siedzi z mamą na dywanie i rytmizuje z rodzicem tekst wystukując, wyklaskując rytm podany przez mamę: Mia – ła ba -ba ko – gu – ta, ko – gu – ta ko – gu – ta…

  • „Kotek lubi mleko” – gimnastyka buzi i języka.

Dziecko otrzymuje lusterko i robi miny: smutnego kotka, głodnego, wystra- szonego, zmęczonego, wesołego. Rodzic zachęca dziecko do gimnastyki języka:

– głodny kotek szuka mleka – poruszanie językiem w górę, w dół oraz w prawo, w lewo;

– spragniony kotek pije mleko – szybkie dotykanie językiem, na przemian,         dolnej i górnej wargi;                                                                                                       

 – najedzony kotek oblizuje się – wolne oblizywanie warg.

 6.  „Jak się bawił kotek?” – zabawa ćwicząca zmysł równowagi.

     Rodzic rozkłada na dywanie sznurek imitujący poplątaną włóczkę. Dziecko przechodzi po nim, starając się nie iść obok sznurka. 

7. „Parada zwierząt” – zabawa ruchowo- naśladowcza.                                                       

Dziecko stoi i  przybiera nazwę wybranego zwierzątka  i przedstawia się:  jestem  kurą, jestem koniem, jestem …

Rodzic wywołuje zwierzę: np. zapraszam kurę . Dziecko – kura, naśladują grzebanie pazurkami w ziemi, itd. koń – bieg z głosem: i-ha-ha, i-ha-ha, krowa – wolny chód z głosem: muu, muu, kaczka – chód z przechyłem bocznym i głosem: kwa, kwa.

8.  „Rodzice i ich dzieci” – nazywanie mieszkańców zagrody wiejskiej  –  roz- wijanie  spostrzegawczości i koncentracji uwagi Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 43 cz.3

9. Bajka dla dzieci o zwierzętach w gospodarstwie.

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje