- „Na wiejskim podwórku” – słuchanie fragmentu wiersza Stanisława Karaszewskiego:
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
- Zwierzęta i ich dzieci – praca z obrazkiem ( można wykorzystać obrazek na str. 43 Karty pracy cz. 3)
Dzieci nazywają i wskazują zwierzęta, o których była mowa w wierszu. – Jak się nazywa dziecko krowy? Pokaż je na obrazku. – Jak się nazywa dziecko kozy? Pokaż je na obrazku. Itd.
- „Jak zwierzęta śpiewały” – improwizacje melodyczne na podaną sylabę: ko-, be-, mu-, me-, gul-, kwa-, gę-.
- „Miała baba koguta” – zabawa rytmiczna w oparciu o popularną piosenkę .
- https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=aOl2Chgz0P0
Miała baba koguta, koguta, koguta,
Wsadziła go do buta, do buta siedź!
Miała baba indora, indora, indora
Wsadziła go do wora, do wora siedź!
Dziecko siedzi z mamą na dywanie i rytmizuje z rodzicem tekst wystukując, wyklaskując rytm podany przez mamę: Mia – ła ba -ba ko – gu – ta, ko – gu – ta ko – gu – ta…
- „Kotek lubi mleko” – gimnastyka buzi i języka.
Dziecko otrzymuje lusterko i robi miny: smutnego kotka, głodnego, wystra- szonego, zmęczonego, wesołego. Rodzic zachęca dziecko do gimnastyki języka:
– głodny kotek szuka mleka – poruszanie językiem w górę, w dół oraz w prawo, w lewo;
– spragniony kotek pije mleko – szybkie dotykanie językiem, na przemian, dolnej i górnej wargi;
– najedzony kotek oblizuje się – wolne oblizywanie warg.
6. „Jak się bawił kotek?” – zabawa ćwicząca zmysł równowagi.
Rodzic rozkłada na dywanie sznurek imitujący poplątaną włóczkę. Dziecko przechodzi po nim, starając się nie iść obok sznurka.
7. „Parada zwierząt” – zabawa ruchowo- naśladowcza.
Dziecko stoi i przybiera nazwę wybranego zwierzątka i przedstawia się: jestem kurą, jestem koniem, jestem …
Rodzic wywołuje zwierzę: np. zapraszam kurę . Dziecko – kura, naśladują grzebanie pazurkami w ziemi, itd. koń – bieg z głosem: i-ha-ha, i-ha-ha, krowa – wolny chód z głosem: muu, muu, kaczka – chód z przechyłem bocznym i głosem: kwa, kwa.
8. „Rodzice i ich dzieci” – nazywanie mieszkańców zagrody wiejskiej – roz- wijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 43 cz.3
9. Bajka dla dzieci o zwierzętach w gospodarstwie.
Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka