1. „Jakie zwierzę nie pasuje? – zabawa ćwicząca spostrzegawczość.            Proszę razem za dzieckiem zgromadzić kilka obrazków zwierząt dzikich i domowych (np. wyciąć z gazet). Dziecko wskazuje, który obrazek nie pasuje w prezentowanej serii obrazków przedstawiających zwierzęta np.: kot – pies – chomik – słoń i próbuje uzasadnić, dlaczego to zwierzę nie pasuje do pozostałych, w uzasadnieniu pomaga mu rodzic.
  2. „Kto ma nogi dwie, kto cztery” – zabawa na czworakach.                      Rodzic: Kurka i kogut po dwie nogi mają i jak my biegają – dziecko swobodnie biega po pokoju. Rodzic: Kto cztery nogi ma porusza się jak koń, krowa i koza – dziecko swobodnie porusza się na czworakach po pokoju. Zabawę powtarzamy 2-3 razy ze zmianą ról.
  3. „Na wsi” – słuchanie wiersza.

Po podwórku chodzą kurki, bardzo ostre ich pazurki.

Każda w ziemi czegoś szuka, Znaleźć ziarnko, to jest sztuka!

Dalej w głębi jest sadzawka, Wokół niej zielona trawka,              

Pędzą po niej oszalałe, Hałaśliwe gąski białe.

A w zagrodzie małe świnki

Wesolutkie mają minki, Wciąż biegają, pochrumkują,  

Widać dobrze się tu czują. Środkiem dumnie sunie krowa,                        

Na pastwisko iść gotowa, Bo na wieczór każdy czeka,                       

Żeby dała dużo mleka.                         

Jeszcze w stajni stoją konie, Gospodarze dbają o nie,                       

Karmią, czyszczą i siodłają, Leśne ścieżki objeżdżają.

 Ale, najważniejszym w tym rejonie,                                                           

Nie są krowy ani konie,                                                                                                 

Tylko wierny piesek Burek,                          

 władca wiejskich podwórek!

4. Na wsi – rozmowa kierowana przez rodzica na temat wiersza.                                                

  – Kto chodzi po podwórku?                                                                                             

 – Czego szukają kurki?                                                                                                               

 – Kto pędzi po zielonej trawce?                                                                                                     

 – Jakie zwierzęta są w zagrodzie?                                                                                            

 – Co robią, jak się czują?                                                                                               

 – Jakie zwierzę chce iść na pastwisko?                                                                                     

 – Jakie zwierzę daje mleko?                                                                                                      

  – O kogo dbają gospodarze w stajni?                                                                                               

   – Jak gospodarze dbają o konie?                                                                                                                           

  – Kim jest Burek?                                                                                                                       

   5. „Konie i koniki” – zabawa ruchowa z gimnastyką języka.                                                    

Na hasło: „duże konie”, dziecko cwałuje dokoła pokoju (cwał boczny), na hasło: „małe koniki”, dziecko zatrzymuje się i kląska językiem. Zabawę powtarzamy 2-3 razy (rodzic może wspólnie z dzieckiem wykonywać zadanie lub na zmianę).

6. „Po co hodujemy zwierzęta”- wypowiedzi i dobieranie w pary. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 41cz. 3

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje