Nadchodzi Wielkanoc
- „Owies i rzeżucha”- zapoznanie z tradycją wysiewania owsa i rzeżuchy oraz ozdabiania nimi stołu wielkanocnego.
Działanie praktyczne: dziecko otrzymuje pojemnik z ziemią i samodzielnie wysiewa nasiona owsa lub rzeżuchy. Podlewa swoją hodowlę, obserwuje wzrost roślin.
2. „Znajdę cię”- zabawa ruchowa na zasadzie ciepło- zimno. Poszukiwanie ukrytej maskotki zająca: rodzic chowa maskotkę i naprowadza dziecko na nią wypowiadając słowa: ciepło albo zimno.
3. „Nadchodzi Wielkanoc”- słuchanie wiersza:
Święta, Święta Wielkanocne,
jak wesoło, jak radośnie.
Już słoneczko mocno grzeje,
miły wiatr wokoło wieje.
Rośnie trawa na trawniku,
żółty żonkil w wazoniku.
A w koszyczku, na święcone
jajka równo ułożone.
Śliczne, pięknie malowane,
w różne wzory wymyślane.
Jest baranek z chorągiewką,
żółty kurczak ze wstążeczką.
I barwinek jest zielony
w świeże kwiatki ustrojony.
Rozmowa na temat wiersza:
– O jakich świętach jest mowa w wierszu?
– Z czym kojarzą ci się święta wielkanocne?
Nauka wiersza na pamięć fragmentami metodą ze słuchu.
4. „Jak pachną święta?- zabawa sensoryczna: dzieci poznają wygląd, zapach i nazwy wybranych przypraw (ziele angielskie, pieprz, cynamon, goździki, skórka pomarańczowa, itp.)
5. „Wesoły zajączek”- zabawa ruchowa z kostką do gry: dziecko rzuca kostką a rodzic zapowiada: zajączek podskakuje 4 razy; zajączek robi 2 obroty; zajączek robi 6 przysiadów; zajączek robi 1 pompkę, zajączek robi 3 skłony, zajączek robi 5 pajacyków.
Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala