Nadchodzi Wielkanoc

  1. „Owies i rzeżucha”- zapoznanie z tradycją wysiewania owsa i rzeżuchy oraz ozdabiania nimi stołu wielkanocnego.

Działanie praktyczne: dziecko otrzymuje pojemnik z ziemią i samodzielnie wysiewa nasiona owsa lub rzeżuchy. Podlewa swoją hodowlę, obserwuje wzrost roślin.

2. „Znajdę cię”- zabawa ruchowa na zasadzie ciepło- zimno. Poszukiwanie ukrytej maskotki zająca: rodzic chowa maskotkę i naprowadza dziecko na nią wypowiadając słowa: ciepło albo zimno.

3. „Nadchodzi Wielkanoc”- słuchanie wiersza:

Święta, Święta Wielkanocne,
jak wesoło, jak radośnie.

Już słoneczko mocno grzeje,
miły wiatr wokoło wieje.

Rośnie trawa na trawniku,
żółty żonkil w wazoniku.

A w koszyczku, na święcone
jajka równo ułożone.

Śliczne, pięknie malowane,
w różne wzory wymyślane.

Jest baranek z chorągiewką,
żółty kurczak ze wstążeczką.

I barwinek jest zielony
w świeże kwiatki ustrojony.

Rozmowa na temat wiersza:

– O jakich świętach jest mowa w wierszu?

– Z czym kojarzą ci się święta wielkanocne?

Nauka wiersza na pamięć fragmentami metodą ze słuchu.

4. „Jak pachną święta?- zabawa sensoryczna: dzieci poznają wygląd, zapach i nazwy wybranych przypraw (ziele angielskie, pieprz, cynamon, goździki, skórka pomarańczowa, itp.)

5. „Wesoły zajączek”- zabawa ruchowa z kostką do gry: dziecko rzuca kostką a rodzic zapowiada: zajączek podskakuje 4 razy; zajączek robi 2 obroty; zajączek robi 6 przysiadów; zajączek robi 1 pompkę, zajączek robi 3 skłony, zajączek robi 5 pajacyków.

Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje