ZABAWY WSPOMAGAJĄCE INTEGRACJĘ SENSORYCZNĄ cz.I:

Zachęcam do wspólnych ćwiczeń, które pozwolą na odczucie na „własnej skórze” oddziaływania różnych bodźców, jak również wpłyną na pogłębienie relacji z dzieckiem.

Układ dotykowy: (dotyk powierzchniowy)

  • „Dotykowe pudełko”

Bierzemy pudełko po butach lub poszewkę na poduszkę, umieszczamy w środku różne przedmioty, po czym prosimy dziecko, by wkładając rękę do pudełka spróbowało zgadnąć, jakiego przedmiotu dotyka.

  • „Malowanie dłońmi, stopami”

Farbę przeznaczoną do malowania palcami można zmieszać z innymi materiałami, np. kaszą, piaskiem, ryżem. Można stworzyć włąsną farbę z kisielu, galaretki czy pianki do golenia.

Układ przedsionkowy: (odpowiedzialny m.in. za ruch, równowagę, napięcie mięśniowe, koordynację)

  • „Skakanie na piłce”

Wspólne zabawy na dużej nadmuchanej piłce, na której dziecko może usiąść i skakać.

  • „Tor przeszkód”

Tworzymy tor przeszkód taki, który będzie wymagał od dziecka pełzania, skakania, wspinania, turlania, celowania, itp.

Układ proprioceptywny: (czucie głębokie, dostarcza wrażeń z mięśni i stawów)

  • „Siłowanie”

Siadamy na podłodze i mówimy dziecku „Spotkałeś na swojej drodze ogromny kamień, spróbuj go przepchnąć”- dziecko próbuje przepchnąć rodzica.

  • „Ciągnięcie”

Pozwalamy dziecku pchać wózek z zakupami, taczkę. Można przeciągać linę.

Pozdrawiam, Iwona Zaniewska- Ciep

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje