1.Przysłowie polskie „Kwiecień – plecień”.
Zapoznanie dzieci z treścią przysłowia: „Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata”- rozmowa na temat przysłowia, wyjaśnienie treści.
2. Ćwiczenia oddechowe „Psotny wietrzyk”. Pomoce: kawałki zielonej bibuły bądź gofrowanej bibułki lub serwetka, nożyczki. Rodzic daje dziecku kawałek zielonej bibuły i prosi, aby ją nacięło, tnąc wąskie paseczki, tworząc w ten sposób trawę. Przypomina o prawidłowym torze oddechowym: wciąganie powietrza nosem, a wypuszczanie ustami. Następnie dziecko dmucha na swoją trawę, na zmianę: lekkim strumieniem powietrza (mały wiatr) i silnym strumieniem powietrza (silny wiatr).
3. Zabawa ruchowa „Gra w zielone” – tekst popularny.
Rodzic rozmieszcza w pokoju różne przedmioty w kolorze zielonym. Pyta: Grasz w zielone? Dziecko odpowiada: Gram! R.: Masz zielone? Dz.: Mam! Wówczas dziecko musi dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze zielonym. Rodzic pyta dziecko, czy zna zwierzęta w kolorze zielonym.
„Śpiewające brzdące – żabie kroki „- proszę posłuchać piosenki na You Tube: https://www.youtube.com/watch?v=i6jnXanLvuU
4. Ćwiczenia słownikowe „Lubię ptaki (kwiaty, wiosnę itp.) bo…” Rodzic dmucha na piórko, gdy dziecko je złapie, kładzie piórko na swojej dłoni i kończy własnymi słowami zdanie: Lubię ptaki bo…, Lubię kwiaty bo…, Lubię wiosnę bo…(i odwrotnie, dziecko dmucha na piórko, a rodzic kończy zdanie). (Karta pracy „Razem się bawimy” cz. 3, str. 32)
5. Zabawa słowami „Dokończ słowo”.
Dziecko mówi całe słowa związane z wiosną, które z rytmicznym podziałem (na sylaby) powiedział rodzic: np.: wio-sna, kro-ku-sy, bo-cian, ża-ba itp.
6. Zabawa rytmiczna „Wiosenny deszczyk” z wykorzystaniem torebek foliowych na You Tube – zabawcie się razem.
https://www.youtube.com/watch?v=aqWQBPGqhvs
„Ach ta wiosna radosna” – pokoloruj rysunek
Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka