- Zabawa przy piosence „Ta nasza zabawa”. (rodzic z dzieckiem stoją naprzeciwko siebie)
Ta nasza zabawa musi być wesoła, a więc dalej dzieci, do koła, do koła.
(podają sobie ręce i obracają się w kole w rytm piosenki)
Hejże, synu (córko), hejże, ha! Róbcie wszystko to co ja!
(stoją naprzeciwko siebie, rodzic wykonuje różne ruchy, a dziecko naśladuje, potem zmiana ) Hejże mamo (tato), hejże, ha! Rób to wszystko co i ja.
- Zabawa „Smutna melodia – wesoła melodia”.
Rodzic z dzieckiem leżą na podłodze. Przy dźwiękach wesołej melodii ener- gicznie poruszają nogami, uśmiechają się. Przy dźwiękach smutnej melodii poruszają ospale nogami, mają smutne miny.
- https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo
- https://www.youtube.com/watch?v=xS7RXnRwH3w
- Dowolny taniec przy piosence „Bal na łące”.
Rodzic z dzieckiem tańczą w dowolny sposób przy piosence. Po zabawie dziecko wymienia nazwy zwierząt, które występowały w piosence. Może dzielić te nazwy na sylaby, naśladować ich ruchy, głosy.
- Kiedy świeci słoneczko, to na łące nad rzeczką świerszcze stroją skrzypeczki, do wiosennej poleczki.
- Dylu-dylu już grają, grube bąki śpiewają, myszki tańczą poleczkę, sapią przy tym troszeczkę.
- A trzy małe biedronki nie chcą tańczyć tej polki, i czekają na walca, aby tańczyć na palcach.
- https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
- Masażyk relaksacyjny do tekstu:
Oto nasz piękna łąka – rodzic na plecach dziecka wykonuje ruchy rozcierają- ce na całych plecach,
W górze słychać śpiew skowronka – uderza rytmicznie dłonią mówiąc: dzyń, dzyń, dzyń,
Biedroneczki spacerują – spaceruje dłońmi po całych plecach,
Z rosy łapki otrzepują – delikatnie uderza palcami obu rąk z dołu do góry,
Płynie sobie kręta rzeczka – rysują fale najpierw jedną ręką, a potem drugą,
Ważki krążą tam w kółeczkach – rysuje coraz większe i coraz mniejsze koła, raz jedną ręką, raz drugą,
Skaczą sobie małe żabki – uderza palcami rąk z dołu do góry,
A rechoczą żabek babki – uderza dłonią rytmicznie mówiąc: rech, rech, rech,
Bocian sobie spaceruje, żabek w trawie poszukuje – stuka palcem wskazującym (raz prawej, raz lewej ręki) w różne strony,
Ślimak sunie brzegiem łąki – rysuje jednocześnie palcami wskazującymi obu dłoni muszle ślimaka: jedną ręką w prawą stronę, a drugą w lewą stronę,
I spogląda na biedronki – kładzie dłoń na plecach i powoli obraca ją raz w lewą stronę, raz w prawą.
- Improwizacje melodyczne na temat „Wiosna radosna”.
Rodzice wraz z dziećmi układają kilka prostych tekstów o wiośnie, dzieci
uczą się tych tekstów z rodzicem, a następnie śpiewają je na własne melodie –
– można podczas śpiewania wykorzystać instrumenty perkusyjne lub jeśli nie
ma ich w domu to zastępczo różne klocki, łyżki, plastikowe butelki, itp.
(Karta pracy „Razem się bawimy cz. 3, str. 31)
Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka