• Zabawa przy piosence „Ta nasza zabawa”.                                     (rodzic z dzieckiem stoją naprzeciwko siebie)

Ta nasza zabawa musi być wesoła, a więc dalej dzieci, do koła, do koła.

(podają sobie ręce i obracają się w kole w rytm piosenki)

Hejże, synu (córko), hejże, ha! Róbcie wszystko to co ja!

(stoją naprzeciwko siebie, rodzic wykonuje różne ruchy, a dziecko naśladuje, potem zmiana ) Hejże mamo (tato), hejże, ha! Rób to wszystko co i ja.

  • Zabawa „Smutna melodia – wesoła melodia”.

Rodzic z dzieckiem leżą na podłodze. Przy dźwiękach wesołej melodii ener- gicznie poruszają nogami, uśmiechają się. Przy dźwiękach smutnej melodii poruszają ospale nogami, mają smutne miny.

  • https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo
  • https://www.youtube.com/watch?v=xS7RXnRwH3w
  • Dowolny taniec przy piosence „Bal na łące”.

Rodzic z dzieckiem tańczą w dowolny sposób przy piosence. Po zabawie dziecko wymienia nazwy zwierząt, które występowały w piosence. Może dzielić te nazwy na sylaby, naśladować ich ruchy, głosy.

  1. Kiedy świeci słoneczko, to na łące nad rzeczką świerszcze stroją skrzypeczki, do wiosennej poleczki.
  2. Dylu-dylu już grają, grube bąki śpiewają, myszki tańczą poleczkę, sapią przy tym troszeczkę.
  3. A trzy małe biedronki nie chcą tańczyć tej polki, i czekają na walca, aby tańczyć na palcach.
  4. https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
  • Masażyk relaksacyjny do tekstu:

Oto nasz piękna łąka – rodzic na plecach dziecka wykonuje ruchy rozcierają- ce na całych plecach,

W górze słychać śpiew skowronka – uderza rytmicznie dłonią mówiąc: dzyń, dzyń, dzyń,

Biedroneczki spacerują – spaceruje dłońmi po całych plecach,

Z rosy łapki otrzepują – delikatnie uderza palcami obu rąk z dołu do góry,

Płynie sobie kręta rzeczka – rysują fale najpierw jedną ręką, a potem drugą, 

Ważki krążą tam w kółeczkach – rysuje coraz większe i coraz mniejsze koła, raz jedną ręką, raz drugą,

Skaczą sobie małe żabki – uderza palcami rąk z dołu do góry,

A rechoczą żabek babki – uderza dłonią rytmicznie mówiąc: rech, rech, rech,

Bocian sobie spaceruje, żabek w trawie poszukuje – stuka palcem wskazującym (raz prawej, raz lewej ręki) w różne strony,

Ślimak sunie brzegiem łąki – rysuje jednocześnie palcami wskazującymi obu dłoni muszle ślimaka: jedną ręką w prawą stronę, a drugą w lewą stronę,

I spogląda na biedronki – kładzie dłoń na plecach i powoli obraca ją raz w lewą stronę, raz w prawą.

  • Improwizacje melodyczne na  temat „Wiosna radosna”.

    Rodzice wraz z dziećmi układają kilka prostych tekstów o wiośnie, dzieci  

    uczą się tych tekstów z rodzicem, a następnie śpiewają je na własne melodie –

    – można podczas śpiewania wykorzystać instrumenty perkusyjne lub jeśli nie

      ma ich w domu to zastępczo różne klocki, łyżki, plastikowe butelki, itp.                  

    (Karta pracy „Razem się bawimy cz. 3, str. 31)

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje