„Jaskółki, bociany”- rysowanie flamastrem po śladzie
„Jakie zwierzęta obudziła wiosna?”- zabawa ruchowo- naśladowcza
Dziecko wyjmuje z pudełka obrazek (lub rysunek): bocian, jaskółka, jeż, niedźwiedź. Nazywa zwierzę i naśladuje je: bocian (stanie na jednej nodze, powtarzanie: kle, kle, kle); jaskółka (naśladowanie latania- ręce rozłożone szeroko); jeż (zwijanie się w kulkę na dywanie); niedźwiedź (głośne, szerokie ziewanie i chodzenie na czworakach).
„Wysoko- nisko”- zabawa dydaktyczna:
Rodzic układa na dwóch wysokościach przedmioty o przeciwstawnych cechach:
Wysoko (lekkie piórko, mały guzik, miękką tkaninę, gładką kartkę, słodki cukierek)
Nisko (ciężki kamień, duży guzik, twardy klocek, papier ścierny, kwaśną cytrynę)
Rodzic poleca dziecku:
– popatrz co jest wysoko i weź guzik, jaki on jest? (mały)
– popatrz co jest nisko i weź guzik, jaki on jest (duży), itd.
Dziecko dotyka i opisuje cechy przedmiotów.
„Kto jest wysoki a kto niski?”– mierzenie wzrostu dziecka i rodzica. Zaznaczanie, aby można było później dokonać porównania.
„Ile jaskółek?”- praca z książką (Karty Pracy , str. 34): policz jaskółki siedzące wysoko i nisko. Na którym drucie siedzi najmniej ptaków a na którym najwięcej?
Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala