„Jaskółki, bociany”- rysowanie flamastrem po śladzie

„Jakie zwierzęta obudziła wiosna?”- zabawa ruchowo- naśladowcza

Dziecko wyjmuje z pudełka obrazek (lub rysunek): bocian, jaskółka, jeż, niedźwiedź. Nazywa zwierzę i naśladuje je: bocian (stanie na jednej nodze, powtarzanie: kle, kle, kle); jaskółka (naśladowanie latania- ręce rozłożone szeroko); jeż (zwijanie się w kulkę na dywanie); niedźwiedź (głośne, szerokie ziewanie i chodzenie na czworakach).

„Wysoko- nisko”- zabawa dydaktyczna:

Rodzic układa na dwóch wysokościach przedmioty o przeciwstawnych cechach:

Wysoko (lekkie piórko, mały guzik, miękką tkaninę, gładką kartkę, słodki cukierek)

Nisko (ciężki kamień, duży guzik, twardy klocek, papier ścierny, kwaśną cytrynę)

Rodzic poleca dziecku:

– popatrz co jest wysoko i weź guzik, jaki on jest? (mały)

– popatrz co jest nisko i weź guzik, jaki on jest (duży), itd.

Dziecko dotyka i opisuje cechy przedmiotów.

„Kto jest wysoki a kto niski?”– mierzenie wzrostu dziecka i rodzica. Zaznaczanie, aby można było później dokonać porównania.

„Ile jaskółek?”- praca z książką (Karty Pracy , str. 34): policz jaskółki siedzące wysoko i nisko. Na którym drucie siedzi najmniej ptaków a na którym najwięcej?

Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje