- „Przyszła wiosna”- słuchanie wiersza nagrodzonego w konkursie literacko- plastycznym autorstwa dziecka Huberta Dardzińskiego i jego mamy Katarzyny:
„Gdy przychodzi do mnie wiosna, moja buzia jest radosna.
Czapkę, szalik mogę schować i lodami delektować.
W piłkę nożną częściej gram. Mogę gola strzelić Wam.
Obudziła się przyroda. Zimy wcale jej nie szkoda.
Słyszę ptaków śpiew od rana. Wierzba w liście jest ubrana.
Przyleciały już bociany, znudziły się im banany.
Słońce mocniej świeci już. Wielkanoc jest tuż, tuż.
Częstym gościem jestem w parku, jeżdżąc sobie na rowerku.
Do „Zwierzyńca” spieszę się. Wiem, że miś już nie jest w śnie”.
Rozmowa na temat wiersza: co się dzieje, gdy przychodzi wiosna?
- „Wiosna”- zabawa słowna ćwicząca słuch fonematyczny
Rodzic dokonuje analizy sylabowej kolejnych nazw (słon- ko, ba- zie, kro- kus, tra- wa, mle- cze, wio- sna, itd.) a dziecko dokonuje syntezy podając pełną nazwę.
- „Wiosenna trawka”- zabawa ruchowa przy muzyce A. Vivaldiego „Wiosna”
- https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
Proszę przygotować dziecku zielone kredki w różnych odcieniach. Dziecko bierze do ręki jedną kredkę i przy muzyce porusza się swobodnie po dywanie. Na przerwę w muzyce (proszę włączyć pauzę) dziecko rysuje kreski na kartce. Następnie znowu wlączamy muzykę, dziecko bierze inną kredkę i swobodnie porusza się po dywanie, itd.
- „Zakwitły mlecze”- stemplowanie
Na kartce z narysowaną trawą, korkiem maczanym w żółtej farbie plakatowej, dziecko odciska kwiaty mleczu.
Prezentacja powstałej pracy i omówienie barw, które powstały z mieszania.
Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala