1. „Przyszła wiosna”- słuchanie wiersza nagrodzonego w konkursie literacko- plastycznym autorstwa dziecka Huberta Dardzińskiego i jego mamy Katarzyny:

„Gdy przychodzi do mnie wiosna, moja buzia jest radosna.

 Czapkę, szalik mogę schować i lodami delektować.

W piłkę nożną częściej gram. Mogę gola strzelić Wam. 

Obudziła się przyroda. Zimy wcale jej nie szkoda.

Słyszę ptaków śpiew od rana. Wierzba w liście jest ubrana.

Przyleciały już bociany, znudziły się im banany.

Słońce mocniej świeci już. Wielkanoc jest tuż, tuż.

Częstym gościem jestem w parku, jeżdżąc sobie na rowerku.

Do „Zwierzyńca” spieszę się. Wiem, że miś już nie jest w śnie”.

Rozmowa na temat wiersza: co się dzieje, gdy przychodzi wiosna?

  • „Wiosna”- zabawa słowna ćwicząca słuch fonematyczny

Rodzic dokonuje analizy sylabowej kolejnych nazw (słon- ko, ba- zie, kro- kus, tra- wa, mle- cze, wio- sna, itd.) a dziecko dokonuje syntezy podając pełną nazwę.

Proszę przygotować dziecku zielone kredki w różnych odcieniach. Dziecko bierze do ręki jedną kredkę i przy muzyce porusza się swobodnie po dywanie. Na przerwę w muzyce (proszę włączyć pauzę) dziecko rysuje kreski na kartce. Następnie znowu wlączamy muzykę, dziecko bierze inną kredkę i swobodnie porusza się po dywanie, itd.

  • „Zakwitły mlecze”- stemplowanie

Na kartce z narysowaną trawą, korkiem maczanym w żółtej farbie plakatowej, dziecko odciska kwiaty mleczu.

Prezentacja powstałej pracy i omówienie barw, które powstały z mieszania.

Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje